نوکیا از اپل به علت نقض ثبت اختراع، در آمریکا و آلمان شکایت کرد!

نوکیا از اپل به علت نقض ثبت اختراع، در آمریکا و آلمان شکایت کرد!

در سال ۲۰۰۹، نوکیا از اپل شکایتی را تنظیم کرد و ادعا کرد که اپل از فناوری تیتان که نوکیا چندین سال قبلش حق اخترعش را ثبت کرده بود سو استفاده کرده است و اعتقاد داشت که اپل به دنبال نوآوری های نوکیا در پی سو استفاده می باشد. پس از کشمکش هایی، در نهایت در  آن سال اپل و نوکیا به توافقی رسیدند که ظاهرا این توافق تنها تا پایان سال جاری میلادی اعتبار دارد. حالا نوکیا پس از چند سال دوباره ادعای چندین و چند ساله اش را به میان آورده است.

لازم به ذکر است که نوکیا در سال های اخیر با خرید شرکت های NSN و آلکاتل لوسنت بیش از ۱۱۵ میلیارد دلار برای تحقیق و توسعه هزینه کرده است و پتنت های زیادی را نیز در این سال ها به ثبت رسانده است.

مدیر بخش تجارت پتنت های نوکیا می گوید ما در سال های اخیر سعی داشتیم تا با شرکت هایی که از پتنت های نوکیا بصورت غیر مجاز استفاده کرده اند به نتیجه برسیم اما حالا زمان آن است تا اقدامات قانونی انجام دهیم و از حق و حقوق خود دفاع کنیم. شکایتی که نوکیا در آلمان و آمریکا بر علیه اپل ثبت کرده است شامل ۳۲ حق اختراع که در رابطه با صفحه نمایش، رابط کاربری، نرم افزار و آنتن می باشد، است.

گویا دلیل شکایت نوکیا از اپل، جوابی برای شکایتی است که اپل از نوکیا و ۹ شرکت دیگر که آنها را هم دست نوکیا می داند کرده بود. قبلا اپل از کمپانی فنلاندی نوکیا به علت اخاذی و گرفتن پول های گزاف شکایتی را تنظیم کرده بود و حالا نوکیا قصد دارد تا در این جنگ و جدل از حقوقی دفاع کند که پایان امسال توافقش به پایان می رسد. ما در دیجی شو نیز گزارش این شکایت و نتیجه را منتشر خواهیم کرد.

منبع: phonearena.com , appleinsider


 

نظر خود را بنویسید

avatar