شبکه های ۵G در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد !

شبکه های ۵G در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد !

شاید اولین بار در سال ۲۰۰۰ بود که شما می توانستید از روی گوشی خود به اینترنت متصل شوید و کارهایی را انجام بدهید که قبل از آن حتی فکرش را هم نمی توانستید بکنید. در آن زمان به معنای اپلیکیشن ها به صورت امروزی موجود نبودند و شما کارهایی که می توانستید با اینترنت موبایل خود انجام دهید اصلا گسترده نبودند. با اینکه سرعت اینترنت در آن دوران خیلی کم بود، اما وصل شدن به اینترنت از طریق یک گوشی واقعا جذاب بود.

۱۷ سال گذشت و امروز سرعت شبکه های موبایل بسیار پیشرفت کرده. اگر تنها کاری که می توانستید در سال ۲۰۰۰ با اینترنت موبایل انجام دهید دانلود Ringtone بود، الان می توانید با استفاده از اپلیکیشن های YouTube یا Spotify، مدیای مورد نظر خود را با کیفیت عالی ببینید و بشنوید. اما جالب اینجاست که سرعت های امروزی هم پاسخگوی اپلیکیشن های آینده نخواهد بود. برای همین است که شبکه ۵G در حال توسعه است و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۰ به شبکه موبایل وارد شود. شاید تصویر زیر به شما کمک کند تا بهتر متوجه گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی شوید.

5G

شبکه های LTE امروزی در واقعیت سرعتی معادل ۱۰ تا ۳۰ مگابیت در ثانیه را به شما ارائه می کنند. شاید این سرعت برای دیدن فیلم یا شنیدن موسیقی کافی باشد. اما با اضافه شدن دیواس های جدید به بازار تکنولوژی، نیاز به شبکه ای قوی تر و سریع تر داریم. خودروهای بدون سرنشین، پهبادهای هوشمند، ساعت های هوشمند و … جزئی از این محصولات تازه هستند که به اتصال دائمی به شبکه نیاز دارند. طبیعی است که سرعت های امروزی پاسخگوی نیازهای فردا نیستند. اما فقط سرعت نیست که قدرت یک شبکه را تعیین می کند.

5G

انعطاف پذیری یک عامل دیگر است که در کیفیت یک شبکه موبایل تاثیر زیادی دارد. به طور مثال برخی از اپلیکیشن ها ممکن است به سرعت بسیار بالای اینترنت نیاز داشته باشند در حالی که اپلیکیشنی دیگر به یک اتصال با تاخیر کم یا یک اتصال بدون قطعی نیاز داشته باشد. این ها عواملی است که می توان از ۵G انتظار داشت تا آن ها را برآورده کند. همان طور که می توانید از تصویر زیر مشاهده کنید، شبکه ۵G پهنای باند فوق العاده ای را به شما ارائه خواهد کرد. استریم ویدئوهای ۴K و یا حتی ۸K، گیمینگ بدون تاخیر و با سرعت بالا، و واقعیت مجازی آنلاین، کارهایی است که می توانید به وسیله قدرت شبکه ۵G انجام دهید.

5G

اگر تمام برنامه ریزی ها به طور عادی و بدون مشکل پیش روند، این تکنولوژی در المپیک زمستانی سال ۲۰۱۸ در کره جنوبی به طور کاملا آزمایشی در دسترس خواهد گرفت. در صورت موفقیت، از شبکه ۵G به طور تجاری در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بهره برداری خواهد شد. در واقع می توان گفت که این تکنولوژی ابتدا در سه کشور ژاپن، کره جنوبی و چین به بهره برداری خواهد رسید. جالب است بدانید که شرکت مخابراتی T-Mobile در تستی که انجام داد، با شبکه ۵G به سرعتی معادل با ۱۲ گیگابیت در ثانیه!! رسید که ۱۲۰۰ برابر سریع تر از LTE است.

منبع: Phonearena


 

نظر خود را بنویسید

avatar