پدر و مادر کودک ۵ساله ای که در تصادف رانندگی کشته شد، از اپل شکایت کردند!

پدر و مادر کودک ۵ساله ای که در تصادف رانندگی کشته شد، از اپل شکایت کردند!

زندگی برای همیشه برای جیمز و بتانی مدیسته در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۴ تغییر کرد. در این روز، آنها دختر ۵ ساله خود را به نام موریا در یک تصادف وحشتناک از دست دادند. خانواده درون ماشین بودند و به دلیل ترافیک سرعت ماشین را کم کرده بودند. اما یک راننده ۲۰ ساله که اسمش منتشر نشد با سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با ماشین آنها برخورد کرد. چرا او سرعت را کم نمی کند؟ ظاهرا او در حال مکالمه تصویری از طریق فیس تایم و به وسیله آیفون ۶ خود بوده است. هنگامی که پلیس ها به صحنه تصادف رسیده اند دیده اند که برنامه فیس تایم در حال اجراست.

در دعوی مدنی تصادف، خانواده مدیسته اپل را نیز متهم کرده است. موسسه تکنولوژی تایتان نرم افزار فیس تایم را به نداشتن ویژگی به عنوان اینکه از استفاده آن در هنگام رانندگی جلوگیری کند متهم کرده است. اپل چنین طراحی را ثبت اختراع کرده اما آن را تبدیل به ویژگی نکرده و دادخواست آیفون ۶ را معیوب خوانده است. دادخواست اپل را به نقض مراقبت متهم کرده است. در نتیجه، رفتار سهل انگارانه راننده و شکست اپل در پروژه پیاده سازی قفل با هم ارتباط جدایی ناپذیری دارد.

دادخواست از اپل نخواسته است که قابلیت قفل را به گوشی های کنونی و آینده خود اضافه کند. در عوض آنها به دنبال خسارت، هزینه های درمانی و پرداختی های دیگر هستند. شاید برایتان تعجب انگیز باشد که بدانید در ایالت تگزاس هیچ قانونی علیه استفاده از تلفن همراه در حال رانندگی برای رانندگان بالای ۱۸ سال وجود ندارد.

با وجود هر دو تکنولوژی از سال ۲۰۰۸ و ثبت اختراع بدون حق رقابت ۲۰ساله، اپل متهم است که به طور مداوم در امن کردن این برنامه و همچنین طراحی جایگزینی که بتواند از استفاده از فیس تایم هنگام رانندگی جلوگیری کند ناموفق بوده است.

این یک داستان غم انگیز است تا متوجه شوید. نیازی نیست که شما آشنایی زیادی با قانون داشته باشید تا بدانید که وکیل مدافع شاکی پول زیادی نمی خواهد. در عوض آنها از منابع مالیشان مراقبت می کنند.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar