Honor 6X سوگولی جدید هواوی؛ دوربین دوگانه و ۲ روز عمر باتری فقط قیمت ۲۵۰ دلار

Honor 6X سوگولی جدید هواوی؛ دوربین دوگانه و ۲ روز عمر باتری فقط قیمت ۲۵۰ دلار

هواوی به تازگی از گوشی میان رده اش که البته با قیمت کمش چیزی از پرچمداران کم ندارد رونمایی کرده است. این گوشی Honor 6X نام دارد که مجهز به یک صفحه ۵٫۵ اینچی، دوربین دوگانه و یک باتری با دوام ۲ روزه می باشد. تمام این امکانات تنها در قبال ۲۵۰ دلار ناقابل است.

دوربین دوگانه آنر ۶ اکس چیزی شبیه به دوربین دوگانه آیفون ۷ پلاس می باشد و این امکان را به شما می دهد تا حتی پس از عکاسی تصویراتان را ویرایش کنید و فوکوس را روی سوژه تغییر دهید، به این صورت می توانید پشت زمینه سوژه را تار کنید و یک تصویر بوکه(البته قلابی) به وجود بیاورید. خوب قطعا نباید توقع داشته باشید که عکس نهایی تان شبیه به تصویری که آیفون ۷ پلاس ثبت می کند باشد. این گوشی با اندروید ۶ مارشمالو عرضه خواهد شد، اما امکان ارتقا به اندروید ۷ نوقا وجود خواهد داشت.

طراحی هواوی Honor 6X

گوشی ۵٫۵ اینچی آنر ۶ اکس از جنس فلز می باشد و ضخامتی در حدود ۸٫۲ میلیمتر را داراست. درست است که خیلی گوشی باریکی به حساب نمی آید اما ضخامت آن در مقابل صفحه نمایش ۵٫۵ بزرگش خیلی به چشم نمی آید. وزن گوشی تنها ۱۶۲ گرم می باشد و انحنای کناره های گوشی ارگونومی خوبی را به گوشی داده است.

خوب خوشبختانه هواوی جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون هم برای این گوشی قرار داده است که این روز ها بودن این قابلیت باعث خوشحالی کاربران می شود. همانطور که گفته شد صفحه نمایش گوشی ۵٫۵ است، که رزولوشن آن فول اچ دی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل می باشد. البته انتظار وضوح تصویر و رنگ هایی واقعی تر از این گوشی میرفت که خوب به عنوان یک گوشی میان رده همین هم رضایت بخش است.

دوربین دوگانه هواوی Honor 6X

همانطور که ابتدای مطلب گفتیم دوربین دوگانه آنر ۶ اکس به شما اجازه می دهد تا پس از عکاسی نیز فوکوس را تغییر بدهید و بهترین نتیجه را ذخیره کنید. همچنین اپلیکیشن دوربین این گوشی می تواند برای شما تصاویری با افکت بوکه(قلابی) برای شما ثبت کند. این به این معنیست که در تصاویر پرتره پشت زمینه سوژه مورد نظرتان را تار می کند تا فوکوس روی سوژه بیشتر خود نمایی کند. تصاویر بوکه نهایی ثبت شده توسط این گوشی زیباست اما قاعدتا نه به زیبایی تصاویری که آیفون ۷ پلاس می گیرد.

یکی از دوربین های دوگانه گوشی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم تقریبی ۲ است و دوربین دیگر آن که وظیفه عمق دادن به تصویر را دارد یک دوربین ابتدایی ۲ مگاپیکسلی می باشد. در مورد فیلمبرداری هم باید بدانید که دوربین دوگانه آنر ۶ اکس قادر است فیلم هایی ۱۰۸۰ با ۳۰ فریم بر ثانیه را بگیرد و امکان فیلمبرداری ۴K وجود ندارد. در جلوی گوشی نیز یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای مکالمه تصویری و عکاسی سلفی تعبیه شده است.

سخت افزار و عملکرد هواوی Honor 6X

Honor 6X مجهز به پردازنده هشت هسته ای Kirin 655 می باشد، که ۴ هسته آن سرعت کلاک ۲٫۱ گیگاهرتز دارد و ۴ هسته دیگر که انرژی کمتری مصرف می کنند ۱٫۷ گیگاهرتز می باشد. رم دستگاه هم بسته به انتخاب شما می تواند ۳ یا ۴ گیگابایت باشد. نسخه پایه دستگاه با حافظه ۳۲ گیگابایتی عرضه می شود که البته امکان افزایش حافظه از طریق درگاه میکرو اس دی تا ۱۲۸ گیگابایت وجود دارد. نسخه ۶۴ گیگابایتی گوشی نیز برای کاربرانی با فعالیت بیشتر وجود دارد.

باتری هواوی Honor 6X

آنر ۶ اکس از یک باتری با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعت بهره می برد که برای یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی مناسب به نظر می رسد. چیزی که بیشتر کاربران را تحت تاثیر قرار می دهد عمر باتری این گوشی است که هواوی ادعا مرده است یک شارژ کامل گوشی تا ۲ روز برای شما جوابگو خواهد بود. البته از طرفی شارژ کامل گوشی ۲٫۵ ساعت زمان می برد که در نوع خودش کمی زیاد است.

قیمت و تاریخ عرضه هواوی Honor 6X

این گوشی ۲۶ دی ماه ابتدا در آمریکا عرضه خواهد شد و انتظار می رود چند هفته بعد به ایران هم برسد. قیمت گوشی نسبت به امکاناتش واقعا به صرفه است و نسخه پایه آن تنها با ۲۵۰ دلار هزینه قابل خرید خواهد بود. البته مانند همیشه در ایران گوشی های تازه وارد تا یک ماهی قیمت بالایی دارند و بعد به تعادل می رسند.

منبع: Phone Arena


 

نظر خود را بنویسید

avatar