سامسونگ نتیجه نهایی درباره علت انفجار نوت ۷ را اعلام کرد

سامسونگ نتیجه نهایی درباره علت انفجار نوت ۷ را اعلام کرد

سامسونگ امروز در نهایت نتیجه گیری نهایی درباره تحقیقاتش بر روی باتری نوت ۷ را که مشکل آن باعث شکست این گوشی شده بود اعلام کرد. به منظور رسیدن به نتیجه نهایی، سامسونگ علاوه بر انجام آزمایشات کامل، سه گروه وابسته به این شرکت نیز روی این موضوع کار می کردند.

سامسونگ می گوید در چند ماه گذشت تمامی بخش های نوت ۷ از جمله سخت افزار، نرم افزار، مراحل مونتاژ و … را بررسی کرده است. حدود ۷۰۰ نفر از مهندسان سامسونگ تقریبا ۲۰۰٫۰۰۰ دستگاه نوت ۷ و ۳۰٫۰۰۰ باتری را مورد آزمایش قرار دادند. به گفته سامسونگ، دستگاه گلکسی نوت ۷ ( از جمله طراحی، سخت افزار و باتری) هیچ تاثیری در مشکل پیش آمده برای باتری ندارد، بنابراین این مسئله تنها به باتری بر می گردد.

توجه داشته باشید که باتری نوت ۷ توسط دو شرکت سامسونگ SDI و یک شرکت هنگ کنگی به نام Amperex Technology تولید شد. همانطور که به تازگی گفته شد، هر دوی این باتری ها دارای مشکل بوده و دچار شکست حرارتی می شدند.

ما قصد نداریم بیش از این به بحث فنی بپردازیم، اما هر دوی باتری ها دارای نقص بوده و پس از داغ شدن بیش از اندازه آتش می گیرند. به طور خاص باتری ساخته شده توسط شرکت سامسونگ SDI می تواند شکست خورده و دچار اتصال کوتاه شود و اجزای نازکی داخلی آن تغییر شکل می دهد، در حالی که مشکل باتری تولید شده توسط شرکت Amperex این است که نوار عایق داخلی آن از بین می رود. سامسونگ اطلاعیه هایی درباره جزئیات فنی این مشکل منتشر کرده است.

همچنین سامسونگ تائید کرده که تا به امروز، ۹۶% از سه میلیون نوت ۷ فروش رفته در سراسر جهان فراخوانی شده است.

سامسونگ به منظور افزایش امنیت محصولات خود اقدامات مناسبی را انجام داده است، از جمله پروتکل های مانند اقدامات امنیتی چند لایه و بررسی ۸ مرحله ای باتری. سامسونگ همچنین اشاره کرد که یک گروه خارجی برای ایجاد امنیت و نوآوری در باتری ها ایجاد کرده است. ما امیدواریم که تمام گوشی های هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ یا شرکت های دیگر، هیچگونه خطری برای کاربران نداشته باشد و کاملا امن باشند.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar