یاهو از ابتدا تا کنون

یاهو از ابتدا تا کنون

در ادامه مقالات معرفی بیست سایت برتر جهان، این بار نوبت به وب سایت یاهو می رسد. یاهو یک موتور جست و جوی اینترنتی است که احتمالا نام آنرا شنیده اید.

همراهان عزیز سئو سایت اصفهان ، این بار میپردازیم به معرفی

ششمین وب سایت برتر جهان : یاهو

آدرس وب سایت :www.yahoo.com

یاهو یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین سایت های دنیای اینترنت است. هر کاربر اینترنت با نام یاهو و امکانات آن به خوبی آشنایی دارد. نام یاهو همواره با نام یاهو مسنجر و ایمیل همراه بوده است. در طی سالهای گذشته و قبل از تکنولوژی موبایل و فضاهای مجازی کاربران قدیمی اینترنت خاطرات زیادی با این سایت دارند. با این که در طی چند سال گذشته رقبای زیادی از سایت یاهو پیشی گرفتند اما یاهو نیز کاربران خود را از دست نداد و همراه با پیشرفت تکنولوژی وب ، خود را به روز کرده است. در حال حاضر در رتبه بندی سایت الکسا یاهو بعد از ویکی پدیا و در رده ششم قرار گرفته است.

yahoo1

یاهو در اصل یک موتور جستجوی اینترنتی است که از دیرباز پاسخ گوی احتیاجات کاربران اینترنت بوده است. هر آنچه کاربر در نوار جستجوی این سایت عنوان کند توسط این موتور جست و جو پاسخ داده می شود. اگر شما فرضا طراحی سایت یا طراحی سایت در اصفهان را جستجو نمایید، جستجوهای یاهو را ملاحظه خواهید کرد. به طور حتم پاسخ هایی که یاهو می دهد با موتور جستجوی دیگری مثل گوگل متفاوت خواهد بود. بسیاری از کاربران برای نتیجه گیری بهتر از بیش از یک موتور جستجو استفاده می کنند.

تاریخچه یاهو

سایت یاهو برای اولین بار توسط جری یانگ و دیوید فیلو از دانشجویان مهندسی برق دانشگاه استنفورد کالیفرنیا و با نام ” راهنمای جری و دیوید برای شبکه جهانی وب ” در ۸ ژانویه ۱۹۹۴ راه اندازی شد. ایده اصلی راه اندازی یاهو شکل گیری یک موتور جستجوی قوی بود. در آوریل ۱۹۹۵ جری و دیوید نام سایتشان را به یاهو تغییر دادند. به گفته برخی یاهو به معنی شخصی با ظاهر و رفتار زننده است که موسسان یاهو آن را به خود نسبت دادند چون تصور می کردند آنها هم همین طور هستند. کلمه یاهو اولین بار در کتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته است.

yahoo3

دامنه www.yahoo.com  در ۱۸ ژانویه ۱۹۹۵ ثبت شد. در سال ۲۰۱۲ راس لوینسون به عنوان مدیر عامل یاهو تعیین شد. یاهو در سالهای آغازین شروع فعالیت خود رشد چشمگیری داشت. در طی این سالها، گوگل رقیب اصلی یاهو به شمار می رود و تا به امروز یاهو نتوانسته است از آن پیشی بگیرد. گوگل در حال حاضر %۲۳/۸۵ کاربران جستجوگر اینترنت را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که یاهو به عنوان دومین موتور جستجوی اینترنت تنها %۴۲/۶ کابران جستجوگر اینترنت را به خود اختصاص داده است.

یاهو فعالیت خود را در زمینه اینترنت و نرم افزار ادامه داد . یاهو توانست امکانات و خدمات زیادی شامل موتور جست و جوی ایمیل، یاهو مسنجر، گروه یاهو، اخبار یاهو، پرسش و پاسخ یاهو ، نقشه های آنلاین ، تبلیغات ، شبکه های اجتماعی، ورزش های فانتزی ، بازی و اشتراک گذاری عکس و ویدئو را در اختیار کاربرانش قرار دهد.

هر کاربر اینترنت بدون شک برای استفاده از امکانات و خدمات وب احتیاج به ایمیل دارد. سرویس ایمیل یاهو یکی از گزینه های اصلی انتخابی هر کاربر است که همواره با سرویس جی میل  گوگل در حال رقابت است. سرویس ایمیل یاهو در حال حاضر بهترین و کامل ترین سرویس رایگان ایمیل است و نسخه بتا آن در سال ۲۰۱۰ فعال شد. یاهو مسنجر محبوبترین اتاق چت و گفتگوی اینترنت که با ایمیل یاهو فعال می شد در طی سالهای گذشته تغییرات محسوسی داشته است . یاهو در ابتدا مجبور به تعطیل کردن اتاق های گفتگوی یاهو مسنجر شد و در نهایت در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ به طور کامل از دسترس خارج شد.

yahoo2

یاهو همچنین در سال ۲۰۰۵ فلیکر یکی از معروفترین سایت های اشتراک گذاری عکس و ویدئو با قابلیت وبلاگ نویسی را خریداری کرد.

چند نکته در مورد یاهو

  • در هر ماه حدود ۷۰۰ میلیون بازدید کننده دارد.
  • مدیران یاهو در سال ۲۰۰۸ پیشنهاد ۶/۴۴ میلیارد دلاری شرکت مایکرو سافت برای خرید یاهو را رد کردند.
  • در سال ۲۰۱۲ اسکات تامپسون مدیر عامل وقت یاهو از ۱۴،۱۰۰ کارمندش حدود ۱۴% آنها را اخراج کرد و در ایمیلی از آنها خواست برای جستجوی اینترنت از جستجوگر یاهو استفاده کنند.
  • در ژوئن ۲۰۱۲ مایکل بارت مدیر عامل سابق گوگل افسر ارشد درآمد گوگل شد.
  • درآمدهای یاهو از راه خدمات ، محصولات، وب سایت ها، تبلیغات محلی و موتور جستجو حاصل می شود.
  • آخرین آمار درآمد یاهو مربوطه به سال ۲۰۱۱ با ۹۸۴/۴ میلیون دلار آمریکاست.
  • در حال حاضر یاهو ۵/۱ میلیارد کاربر دارد.

یاهو در ایران

در سال ۲۰۱۳ یاهو با کشور ایران قطع رابطه کرد و نام ایران را از فهرست کشورها، هنگام ایجاد پست الکترونیک حذف کرد. با توجه به ضرورت ورود شماره تلفن همراه توسط کاربر موقع ایجاد پست الکترونیک، این امکان برای ایران برداشته شد. یکسال بعد در سال ۲۰۱۴ یاهو نام ایران را به فهرست پیش شماره کشورها در صفحه ثبت نام وارد کرد.

 

مراجعه به مقاله قبلی : پنجمین وب سایت جهان (حقایق بسیار جالب از ویکی پدیا)

نظر خود را بنویسید

avatar