راهنمای خرید درب چوبی

راهنمای خرید درب چوبی

تاریخچه:

در به تخته های چوبی و فلزی میگویند که به شکل مستطیل می باشد. این تخته ها در بازه دیوار قرار داده میشوند. کاربرد این در ها این است که محل رفت و آمد به ساختمان مشخص میشود و میتوان با بستن در رفت و آمد ساختمان را مسدود کرد.

امروزه در زبان فارسی به در ، درب گفته میشود که باید گفت این کلمه اشتباه است .درب از زبان عربی گرفته شده که در زبان فارسی معنی دروازه را میدهد.

طبق تحقیقات حدود ۴۲۰۰سال قبل از میلاد از چوب برای ساخت و ساز استفاده میکردند حتی در زمان هخامنشیان استفاده از درب چوبی و پل و پنجره و .. رونق زیادی داشت.

اهمیت و استفاده از درب چوبی اصفهان در زمان های قدیم را میتوان در آثار تاریخی چهل ستون و تخت جمشید مشاهده کرد.

درب چوبی

درب ورودی منزل:

درب ورودی به دلیل اینکه خارج از ساختمان میباشد و در نمای بیرونی است اهمیت زیادی دارد. درب های ورودی کاربرد بالای دارند و همچنین انواع مختلف بسیاری دارند که هر کدارم دارای نقاط ضعف و قوت بسیاری دارند.

سازندگان درب وردی میتوانند با استفاده از مواد گوناگون درب های مختلف را بسازند برای مثال

درب های پشم شیشه:

این درب ها از پشم شیشه ساخته میشوند و روکش چوب دارند در مقابل ضربه مقاومند و همچنین قیمت مناسبی هم دارند. این درب ها طرفداران بسیاری دارد و از دیگر وییگی های این درب ها قابلیت رنگ شدن را دارند.

درب های فلزی:

این درب ها که در بازار زیاد است مقاومت بالایی در مقابل آب و هوا دارند و نیاز به مراقبت کمتری دارند همچنین امنیت این درب ها بسیار بالا می باشد. از نکات مهم آن میتوان به قیمت پایین آن اشاره کرد.

البته از نکات منفی که امنیت این درب را کاهش میدهد استفاده از شیشه در این درب های فلزی میباشد.

درب چوبی

درب های چوبی:

درب چوبی اصفهان چشم انداز زیبایی دارد و به ساختمان نمای بسیار زیبایی میبخشد. این درب ها به نسبت قیمت بالایی دارند ولی به خاطر مزایای که به نسبت دیگر موارد دارند ارزش این مقدار هزینه را دارد.

درب های چوبی مقاومت بالایی دارند و در صورت آسیب دیدگی به راحتی تعمیر میشوند. درب های چوبی به خاطر جنس و نوع ساخت شان درزهای کمتری دارند و از ورود و خروج هوا و اتلاف انرژی جلوگیری میکنند.

مزایا و معایب درب های چوبی:

۱٫درب های چوبی مانند کمد دیواری اصفهان از چند لایه تشکیل میشوند که بهترین گزینه آن درب های چوبی سه لایه روکش دار هستند .

به هرحال درب های چوبی که از چند لایه و هسته استیل ساخته میشوند گزینه مناسبی هستند و میتوانند عایق صدا ، حرارات ، ضربه و.. باشند.

درب چوبی

۲٫یکی از مهم ترین نقش درب ها جلوگیری از ورود ناخواسته افراد است .درب های شیشه ای و فلزی به خاطر داشتن لولا و قفل نا مناسب ایمنی کمتری دارند ولی درب های چوبی اگر به درستی ساخته و نصب شوند ایمنی بالایی دارند.

یکی از راه هایی که درب های چوبی را از امنیت بالایی برخوردار میکند استفاده از قفل و شیشه و لولا خودکار می باشد.

همچنین استفاده از این نوع قفل و لولا ها در ، دراور اصفهان باعث ایمنی این دراور ها شده است.

۳٫درب ها تنها از چوب ساخته نمیشوند و به صورت فشرده از مواد مختلفی ساخته میشوند و روکش آن چوب است برای انتخاب بهترین گزینه باید به مواد داخلی درب های چوبی دقت کنید. بنابراین درب های چوبی میتوانند انواع مختلف داشته باشند .

نظر خود را بنویسید

avatar