امکانات و ساختار تخت های بیمارستانی

امکانات و ساختار تخت های بیمارستانی

تخت بیمارستانی نوعی تخت است که طراحی مخصوص به خود را دارد این تخت ها که برای بیماران در بیمارستان استفاده میشود انواع مختلفی دارد. که هر یک ویژگی های مربوط به خود را دارند.

تفاوت اصلی که همه ی تخت های بیمارستانی با تخت معمولی دارند این است که ارتفاع این تخت ها قابل تنظیم است که معمولا تخت ها به دو نیمه تقسیم میشوند قسمت بالی تخت و پایین تخت که هرکدارم به صورت جداگانه تنظیم میشوند.

از دیگر امکانات تخت های بیمارستانی میتوان به داشتن صفحه کنترل پنل اشاره کرد. این صفحه که در بالای سر تخت قرار دارد دارای امکاناتی است که کار را برای بیمار و پرستار راحت میکند. مثلا اینکه میتوان از طریق این کنترل پنل پرستار را صدا کرد و یا تلوزیون موجود در اتاق بستری را کنترل کرد.

داشتن ریل کنار تخت از دیگر ویژگی های تخت های بیمارستانی است. این ریل ها کمک میکند که از افتادن بیمار جلوگیری شود و حتی هنگام بالا رفتن از تخت یا پایین آمدن از تخت این ریل ها جا به جا میشوند و کار را برای بیمار راحتتر میکنند.

تخت بیمارستانی

بعضی دیگر از تخت ها دارای امکاناتی هستند که میتوان وسایل ضروری را به آن متصل کرد مثل اتصال سرم بالای تخت.

از جمله مواردی که در همه ی تخت های بیمارستانی باید به آن توجه کرد ساخت و تولید تخت می باشد. این تخت ها باید از بهترین و با کیفیت ترین متریال ساخته شوند . حتما مواد کاملا بهداشتی در تولید این تخت ها به کار رود.

تخت زایمان:

این نوع تخت مخصوص زنان و زایمان می باشد که برای زایمان های طبیعی به مادر کمک میکند که پوزیشن زایمان را حفظ کند . این تخت جزء تجهیزات اتاق عمل زایمان می باشد. تخت زایمان میتواند علاوه بر مادر به دکتر و پرستار در معاینه کردن کمک کند و نیازی به جا به جایی مادر نباشد. گاهی مواقع علاوه بر زایمان از تخت بع عنوان تخت بستری مادر استفاده میشود تا چند روز بعد از زایمان هم مشکلی پیش نیاید البته این بعضی از این تخت ها ویژگی تبدیل شدن به تخت معمولی را دارند.

ساختار تخت زایمان به این صورت است که تخت از سه قسمت عمده تشکیل میشود . تکیه گاه ، جای نشستن یا خوابیدن و جای پاها . البته غیر از این سه قسمت های دیگری نیز دارد که بستگی به مدل تخت دارد. مثلا بعضی از تخت ها محافظ پا دارند و یا اینکه دارای کیسه هوا برای راحتی زن باردار هستند. از ویژگی هایی که تمام تخت های زایمان باید داشته باشند ، چرخ های بزرگ و نرم است که کمترین ضربه به مادر وارد شود هنگام جا به جایی . در مدل های جدید تخت زایمان ، تخت پهن تر از قدیمی ها طراحی شده است.

تخت بیمارستانی

نکات مهم برای خرید تخت زایمان:

  1. ظاهر تخت مناسب باشد در صورت امکان مدل جدید و پهن باشد.
  2. تخت استاندارد باشد یعنی طبق اصول ساخته شده باشد.
  3. امکانات حفاظتی داشته باشد به خصوص در برابر خطر اشتعال
  4. قیمت آن مناسب باشد دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد.

پیشنهاد ما برای خرید انواع تخت بیمارستانی شرکت رازان پرداز تهران می باشد که تمامی خصوصیات گفته شده را دارد. تمامی محصولات با بهترین مواد اولیه و کاملا بهداشتی تولید میشوند. و انواع محصولات دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می باشد.

نظر خود را بنویسید

avatar