اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

اهمیت مشاوره قبل از ازدواج

ازدواج امری است مقدس و با ارزش که در تمام ادیان الهی مورد تاکید قرار گرفته است. حتی در دین مقدس اسلام ازدواج را کامل کننده دین می دانند.

در فرهنگ کشور ما ازدواج سنتی را قبول دارند . نه تنها خانواده ها بلکه دختر و پسر ها نیز دوست دارند که در سن و موقعیت مناسب ازدواج کنند.و با تشکیل خانواده وارد دنیای بزرگسالی شوند.

در فرهنگ ما ایرانی ها ازدواج از روی عقل و واقع بینانه نیست بلکه بیشتر سنتی یا احساسی است. سنتی که کاملا مشخص است بدون شناخت طرفین صورت میگیرد و بر اساس انتخاب خانواده انجام میشود. در ازدواج های که از روی احساس تصمیم میگیرند بعدهای اخلاقی ، جسمی و روحی و… را در نظر نگرفته اند و با ورود به زندگی مشترک دچار مشکل میشوند.

مشاوره قبل از ازدواج، کاهش آمار طلاق:

قبل از ازدواج به خصوص در ازدواج های سنتی ، مشاوره هایی صورت میگیرد که بیشتر با بزرگان خانواده انجام میشود.ولی این کار نه تنها سودی برای ازدواج ندارد بلکه مضر هم هست. مشاوره باید با افراد متخصص و در مرکز مشاوره ازدواج در اصفهان انجام گیرد . زیرا این افراد با استفاده از تجربه و درسی که راجع به این موضوعات خوانده اند به زوج ها اطلاعات میدهند.

این مشاوران هیچ گاه به افراد نمیگویند که این کار را انجام دهند یا ندهند بلکه به صورت پیشنهاد تذکر میدهند.و افراد خود میتوانند تصمیم به انجام ازدواج بگیرند یا نگیرند.

مشاوره

کارشناسان اجتماعی و روانشناسان بر این امر معتقدند که زوجین باید قبل از ازدواج در مرکز مشاوره خانواده در اصفهان به مشاوران خبره مراجعه کنند. این مراجعه به مشاوره به زندگی بهتر و دوام بیشتر زندگی زوجین کمک میکند.

بسیاری از جوانان قبل از ازدواج و ارتباط با طرف مقابل فکر میکنند که با هم تفاهم دارند و زندگی همیشه مانند روز اول خوب و خوش است ولی با ورود به زندگی مشترک با کوچکترین مشکل که رو به رو شدند ، حس میکنند که مشکل بزرگی است و دیگر نمیتوانند به زندگی ادامه دهند و از طرف مقابل خود سرد و دلزده میشوند. اگر این زوجین قبل از ازدواج بهمشاوران ازدواج اصفهان مراجعه کرده باشند ، با این مشکلات رو به رو نمیشوند و راححتر میتوانند مشکلات زندگی را حل  کنند.

باید این حقیقت را پذیرفت که با مراجعه به مشاوران ، قبل از ازدواج باعث تداوم بیشتر زندگی و تصمیم گیری درست کمک بسیاری میکند. و در کاهش آمار طلاق تاثیر بسزایی دارد.

مشاوره

زمان مراجعه به مشاوران:

مراجعه به مشاوره در هر زمانی کاربردی و تاثیر گذار است ولی نظر خود مشاوران بر این است که زمانی که حدود ۸ تا ۱۰ ساعت با طرف مقابل در مورد جوانب مختلف صحبت کردید بعد به مشاوران مراجعه کنید این زمان بیشترین تاثیر گذاری را بر طرفین دارد.

قبل از ازدواج باید به یک سری موارد توجه خاص کرد:

اول اینکه در انتخاب همسر عجله نکنید و با دقت و عقلانی تصمیم بگیرید.

دوم اینکه اگر خانواده ها سختگیری کردند حتما به بهترین مرکز مشاوره در اصفهان مراجعه کنید.

و در آخر هم حداقل موارد را در نظر بگیرید یعنی اینکه فردی را انتخاب کنید که حداقل از نظر فرهنگی ، اخلاقی و اقتصادی با هم تفاوت آنچنانی نداشته باشید.

نظر خود را بنویسید

avatar