تابلو روان ال ای دی LED

تابلو روان ال ای دی LED

تاریخچه:

ساخت تابلو ال ای دی  به سالها پیش باز میگردد که تابلو ها در آن زمان به صورت دستی درست می شدند. به این صورت که ال ای دی ها به صورت تک تک کنار هم قرار داده می شدند و به هم لحیم می شدند.

ولی امروزه تابلو ها با استفاده از ماژول های آماده ،ساخته میشوند. در قدیم برای ساخت تابلو ها از برنامه نویسی C  استفاده میشد ولی امروزه دیگر نیازی نیست و کاملا ویندوزی می باشد.

ساخت تابلو روان:

برای ساخت این تابلو ال ای دی اصفهان  نیاز به ماژول ال ای دی ، منبع تغذیه ، برد کنترل و یک قاب می باشد. که تقریبا تمام قطعات را از چین وارد میکنیم. البته باید گفت بعضی از قسمتهای داخلی تایوانی هستند.

این مبحث ساخت تابلو ها را در مقالات بعدی به طور کامل توضیح خواهیم داد.

کیفیت تابلو ال ای  دی :

برای اینکه بتوانید یک تابلو روان با کیفیت تهیه کنید باید به یک سری نکات توجه کنید. و همچنین سعی کنید تابلو را از جای مطمئن و شرکت های معتبر مانند شرکت نور نیرو خریداری کنید. در ادامه چند مورد از نکات قابل توجه را ذکر میکنیم.

۱٫از نوع قطعات داخلی تابلو مطمئن شوید.

تابلو ال ای دی

۲٫کیفیت تابلو led اصفهان به ماژول داخل تابلو بستگی دارد یعنی اگر ماژول ها با کیفیت باشند تابلو هم با کیفیت است .پس به ماژول ها توجه کنید.

۳٫علاوه بر ماژول ، منبع تغذیه نقش مهمی در نور دهی تابلو و عمر تابلو دارد . معمولا منبع تغذیه ۶۰ آمپر است. پس بخواهید در ساخت تابلو برای هر ۶ ماژول یک منبع تغذیه قرار دهند.

۴٫سعی کنید تابلو را از جایی بخرید که بتوانند به صورت اینترنتی به شما پشتیبانی بدهند و یا اینکه هنگام خرید به شما آموزش دهند. زیرا مطمئنا شما در آینده نیاز دارید برنامه تابلو را تغییر دهید. و اگر آموزش دیده باشید خیلی به شما کمک میکند.

بررسی ماژول:

قطعات مصرفی و کیفیت آنها تاثیر بسزایی در کیفیت ماژول دارد. ولی گاهی یک مهندس الکترونیک هم نمیتواند تشخیث دهد که قطعات اصل هستند یا نه ، زیرا هر قطعه امکان اصل یا تغلبی بودن را دارد و کارخانه های متفاوتی به ساخت قطعات میپردازند. گاهی فقط شرکت مبدا یعنی چین میتواند این تشخیص را بدهد. هر ماژول دارای مشخصاتی است به شرح زیر:

_ رنگ ماژول

_ دات پیچ

_ نوع راه اندازی

_ درخشندگی

_ ساختار هر پیکسل

_ نوع هاب ارتباطی

_ نوع چیپ ست

تابلو ال ای دی

حفظ کیفیت تابلو :

برای اینکه بتوانید عمر تابلو را افزایش دهید و به خوبی از آن مراقبت کنید باید در ابتدا از یک سایه بان مناسب استفاده کنید ولی این سایه بان باید اندازه و شکل مناسبی داشته باشد. یعنی زیاد کوتاه نباشد که نتواند جلو نور خورشید را بگیرد و نه زیادی بلند باشد که جلوی دید را بگیرد. و دومین نکته اینکه  باید فاصله سایه بان و تابلو رعات شود و به هم چسندگی نداشته۹ باشند زیرا باعث میشود آب باران یا رطوبت  در بالای سایه بان بماند و اینکه حتم سایه بان شیب دار باشد تا رطوبت یا آب باران سرازیر شود.

نظر خود را بنویسید

avatar