مقایسه خودرو دنده دستی با اتوماتیک

مقایسه خودرو دنده دستی با اتوماتیک

مقدمه:

رانندگان هنگام خرید خودرو معمولا سوالاتی در ذهنشان پیش می آید که کدام خودرو را خریداری نمایند. از جمله سوالات مهم این است که خودرو با دنده اتوماتیک یا دنده دستی بخرند؟ معمولا افراد اطلاعات دقیقی از این نوع گیربکس ها ندارند  و دنده اتوماتیک را فقط به خاطر راحتی اینکه کلاچ ندارد و رانندگی را ساده تر میکند خریداری می نمایند.

ما در این مقاله یک سری معایب و مزایای این دو نوع دنده را بازگو میکنیم تا بتوانید با اطلاعات مفیدتری اتومبیل مورد نظر خود را از نمایندگی زامیاد در اصفهان خریداری نمایید.

تاریخچه گیربکس اتوماتیک:

در سال ۱۹۳۸ در کارخانه کرایسلر کلاچ های اتوماتیک اختراع شد و این اختراع جدید زمینه ای بود برای تولید جعبه  دنده اتوماتیک . جعبه دنده اتوماتیک در سال ۱۳۴۰ در کارخانه جنرال موتور ابداع شد. از آن به بعد خودروهای زیادی با این دنده اتوماتیک تولید شدند اما مشکلات و معایب زیادی به همراه داشت که با گذر زمان این معایب برطرف شد.

نمایندگی نیسان اصفهان

خودروهای اتوماتیک به مرور زمان طرفداران بسیاری پیدا کرد به خصوص در ده سال اخیر که تقریبا میتوان گفت خودرو های دنده دستی رو به فراموشی رفته اند.با این حال شما میتوانید بهترین نوع خودروهای دستی و اتووماتیک را از نمایندگی نیسان در اصفهان خریداری نمایید. اما ما در ادامه این مقاله مقایسه ای بین این دو نوع دنده انجام میدهیم با ما همراه باشید.

۱٫هزینه خرید و تعمیر :

شاید یکی از مهم ترین مسایل برای خرید خودرو مقدار پولی باشد که میخواهید برای خودرو هزینه کنید. درر ادامه باید گفت که همیشه خودرو های اتوماتیک به نسبت دنده دستی گران تر هستند. اگر هزینه خرید برایتان اهمیت ندارد حال میتوانید مزایا و معایب دنده اتوماتیک را بدانید و بعد تصمیم به خرید بگیرید. معمولا افرادی که برای اولین بار اقدام به خرید می نمایند اتومبیل با دنده دستی را انتاخاب میکنندد زیرا هزینه کمتری دارد.

نمایندگی نیسان اصفهان

از طرفی هم باید گفت هزینه تعمیر و نگهداری جعبه دنده اتوماتیک خیلی بیشتر از دنده دستی می باشد. اگر برای دنده دستی مشکلی پیش بیاید معمولا با تعمیر یا تعویض صفحه کلاچ حل میشود که این کار هزینه زیادی ندارد در ضمن با همان صفحه کلاچ خراب هم میشود مدتی کار کرد . اما برای دنده اتوماتیک این چنین نیست یعنی اگر با مشکل مواجه شود حل آن و مکانیک آن بسیار پیچیده است و هزینه زیادی در بر خواهد داشت.

مصرف سوخت:

اتومبیل هایی با دنده اتوماتیک بر اسا تحقیقات میتوانند تا ۲۰ درص بیشتر سوخت مصرف کنند . به این دلیل مصرف سوخت بالا می باشد که کلاچ به طور مداوم درگیر است و دور موتور در نوسان است بنابراین موتور سوخت بیشتری مصرف میکند. اما با این حال با توجه به مدل و نوع خودرو این مصرف سوخت کم و زیاد میشود.بر

تاثیر بر بدن:

بر اساس تحقیقات انجام شده رانندگی با اتومبیل های مختلف تاثیرات متفاوتی بر بدن میگذارد. با گرفتن مکرر کلاچ و تعویض دنده ،به عضلات  پا و مهره ها فشار وارد میشود و در طولانی مدت باعث بیماری های زیادی میشود. بنابراین اگر در شهرهای بزرگ زندگی میکنید وو  دائما در ترافیک هستید بهتر است از خودرو های اتوماتیک استفاده کنید. بر اساس آزمایشات رانندگی با اتومبیل دنده دستی بر روی اعصاب نیز اثر گذاشته و باعث تصادفات بیشتری میشود .

نمایندگی نیسان اصفهان

امید است که باا استفاده از مطالب ارئه شده بتوانید بهترین انتخاب را برای خرید اتومبیل داشته باشید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مقالات بعدی مارا همراهی کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar