آشنایی با انواع نژاد اسب ها

آشنایی با انواع نژاد اسب ها

تاریخچه اسب در ایران:

ایران جزو کشورهایی است که از  هزاران سال پیش اسب های بسیاری را پرورش داده است.به صورتی که می توان گفت منشأ بسیاری از اسبهای اصیل امروزی،  ایران می باشد. ایران به خصوص در زمان باستان با آمیختگی اسب ها نژادهای متفاوتی را پرورش داد.در آن زمان پرورش افکار فراگیر بود و اکثر پرورش اسب مشغول بودند به خصوص درباریان که علاوه بر پرورش است به سوارکاری نیز به شدت علاقه داشتند سوارکاری جذب کارهایی بود که همه باید آن را آموزش می دیدند.

اسب ها نژاد های متفاوتی دارند که ما در این مقاله سعی داریم تعدادی از نژادهای اسب های خاص را به شما معرفی کنیم.شما نیز می‌توانید کلیک بر روی کلمه باشگاه سوارکاری اصفهان از نژاد  اسب های این باشگاه مطلع شوید.

۱٫پینتابیان:

این اسب ها از آمیزش دو نژاد مختلف اسب به وجود آمده اند.نژاد این اسب آمریکایی است و از آمیزش دو اسب عربی و نژاد توبیانو به وجود آمده اند به همین دلیل این اسب ها  معمولاً دو رنگ هستندبه این صورت که دارای خال هایی با رنگ های متفاوت و بزرگ دارند.

سوارکاری اصفهان

۲٫اسب عرب:

نژاد این اسب ها در اصل ایرانی است به این صورت که در قدیم به دلیل شرایط سخت در عربستان به شدت به اسب نیاز داشتند بنابراین از ایران اسبهایی به عربستان برده شد و به همین دلیل پادشاهان به اسب ها اهمیت زیادی میدادند و بسیار مراقب آنها بودند و با  همین توجه و مراقبتی بسیار به آمیزش اسب ها پرداخته اند به مرور و به خاطر نگهداری و توجه زیاد به اسب ها ، اسبهای زیبا  و قدرتمند پرورش دادند.

سوارکاری اصفهان

عرب ها در جنگ هایی که داشتند از همین اسب های قدرتمند استفاده می کردند همین جنگ ها باعث شد که اسب های عرب به دیگر کشورها معرفی شوندو به کشورهایی مانند اروپا منتقل شود اروپاییان بیشتر از آنکه به قدرت توجه کنند به زیبایی آن توجه می کردند و با کارها و اصلاحاتی که روی نژاد اسب ها انجام دادند باعث شد اسب های بسیار زیبا به وجود آورد.

۳٫اسب آپالوسا:

نژاد این نوع اسب آمریکایی میباشد اما اگر بخواهیم اصلیت  این اسب ها را بدانیم باید بگوییم که اسب آپالوسا توسط سرخ پوست ها پرورش داده شده در اصل  اسم آپالوسا برگرفته از یکی از رودهای نزدیک به قبایل سرخ پوست هاست. شکل ظاهری این اسب ها.بسیار خاص می باشد پوست آنها مانند پلنگ است اما تنوع رنگ بسیاری دارد.این اسب ها دارای ریال و دم پرپشتی نیستند.

۴٫اسب طلا:

اسب طلا از نژادهای بومی ترکمنستان است اما باید گفت که اسب طلا لقب این است می‌باشد و در  اسم آن اسب آخال تکه می باشد اسب آخال تکه به دلیل داشتنهای بسیار براق و زیبا به اسب طلا شهرت دارد اما باید گفت که این اسب ها دارای بیماری ژنتیکی بسیاری هستند و کاربرد آنها بیشتر در ورزش های درساژ ،نمایش و مسابقه می باشد.

سوارکاری اصفهان

نژاد اسب ها بسیار زیاد است و نمی‌توان همه آنها را در یک مطلب جای داد ما سعی کرده ایم تعدادی از نژادهای برتر را به شما عزیزان معرفی کنیم اما اگر می‌خواهید با اسب ها نحوه نگهداری و برخورد با آنها را بیشتر یاد بگیرید به دیگر مطالب سایت سوارکاری اصفهان مراجعه کنید از اینکه تا پایان مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

نظر خود را بنویسید

avatar