کدام ورزش مناسب من است؟؟؟

کدام ورزش مناسب من است؟؟؟

اگر شما هم مثل من هنوز نتوانسته اید ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید پیشنهاد میکنم این مطلب را تا پایان بخوانید . ما در این مقاله سعی کرده ایم به سوالاتی که در مورد ورزش و ورزش کردن دارید پاسخ دهیم. در ابتدا توضیح خواهیم داد که چگونه ورزش مورد علاقه خود را پیدا کنید. اما برای اینکه بدانید کدام ورزش مناسب شماست باید مسائل گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید. اما نمیشود گفت که تنها یک یا چند نوع ورزش است که مناسب شماست . شما میتوانید هر ورزشی را انجام دهید اما با مشورت دکتر و مربی این کار را انجام دهید. حتی میتوانید با خرید وسایل ورزشی ساده مانند دوچرخه ثابت اصفهان ، کش های ورزشی و… که قیمت مناسبی دارند خانه خود را به باشگاه ورزشی تبدیل کنید.

ورزش مناسب اندام:

یکی از موضوعاتی که باید برای انتخاب ورزش مورد بررسی قرارا دهیم این است که اندام و عضلات ما چگونه است یعنی مناسب برای کدام ورزش است. بدن هر فردی به طور ژنتیک به پدر و مادر خود شبیه است و نمیتوان گفت که با ورزش میتوان آن را کاملا عوض کرد . اما با انتخاب ورزش مناسب میشود آن را کمی تغییر داد و اندام مناسب رسید. ولی همه ی اینها بستگی به نظر پزشک و مربی دارد که شما را راهنمایی کند کدام ورزش میتواند شما را تغییر دهد.

پیاده روی

نکاتی که باید بدانید این است که هرگز ورزش را به اجبار انجام ندهید مثلا اگر پزشک به شما گفت ورزش تنیس برای شما مناسب است ولی شما به فوتبال دستی اصفهان علاقه داشتید حتما این موضوع را به پزشک بگویید و به اجبار ورزش نکنید زیرا باعث میشود بعد از مدتی دلزده شوید و به طور کل ورزش را کنار بگذارید.

 ورزش مناسب روحیه:

از دیگر مواردی که برای انتخاب ورزش باید مورد بررسی قرار داد این است که روحیه شما متناسب با کدام ورزش است که در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

انفرادی یا گروهی:

ورزش ها به طور کلی به دو دسته تقسیم میشوند یکی ورزش های گروهی که تعدادی از دو نفر تا تعداد بالاتر با هم یک ورزش را انام میدهند مانند فوتبال ، والیبال ، بسکتبال و…. اما ورزش هایی هم باید به صورت تک نفره انجام شود مانند دوچرخه سواری ، پیاده روی ، شنا و… را انجام دهید. حال باید فهمید که روحیه شما متناسب با کدام گروه ورزشی است؟ اگر شما فردی گوشه گیر هستید و علاقه ای به اجتماع و هم صحبتی ندارید باید ورزش انفرادی انتخاب کنید. اما اگر فردی پر هیجان و خوش صحبت هستید میتوانید در باشگاه ها به ثبت نام ورزش های گروهی بپردازید.

فوتبال

عصبانی:

اگر فردی عصبی هستید باید ورزشی همچون بوکس را انتخاب کنید این ورزش باعث تخلیه شدن شما میشود و کمک میکند تا شما آرام شوید اما این کار را سرخود انجام ندهید و حتما زیر نظر مربی آموزش ببینید.

مضطرب:

اگر اضطراب  و استرس دارید بهترین راه این است که کمی پیاده روی کنید به خصوص در فضایی باز همچون پارک و محیط ورزشی . چند دقیقه راه رفتن به  شما کمک میکند که استرس را کاهش داده و آرام شوید .

راه های مختلف بسیاری وجود دارد که بتوانید تشخیص دهید کدام ورزش را انتخاب کنید . برای اینکه در مورد ورزش مورد علاقه خود اطلاعات بیشتری بدست آورید در مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar