جامبوبگ چیست؟

جامبوبگ چیست؟

جامبوبگ نوعی کیسه شبیه به گونی است اما با این تفاوت که این کیسه ها مناسب برای حمل وسایل بزرگ و سنگین می باشد . جامبوبگ از وزن ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلوگرم را تحمل میکند. و مناسب برای محصولات شیمیای ، دارویی ، کشاورزی و… به صورت فله ای می باشد. جنس جامبوبگ از پلی پروپیلن مباشد که انواع متفاوتی دارد. مثلا این نوع کیسه ها در دو نوع لمینت دار و بدون لمینت ، با قیف و بدون قیف و یا حتی با نایلون داخلی و بدون نایلون داخلی و…. تولید میشود. همه این موارد بسته به انتخاب مشتری می باشد که چه نوعی را انتخاب کند و مناسب با کار آن باشد. البته دوخت این کیسه ها نیز متفاوت است که در ادامه به طور کامل همراه با تصویر توضیح خواهیم داد.

برای خرید جامبوبگ اینجا کلیک کنید.

حمل و نقل با جامبوبگ:

همانطور که گفته شد کیسه جامبوبگ مناسب برای حمل و نقل محصولات سنگین است .برای جا به جایی این کیسه کارگران توانایی جا به جایی ندارند و باید از لیفتراک و یا جرثقیل استفاده کرد. دوخت کیسه ها به گونه ایست که دارای چهار و یا دو دسته در سایزهای ۳۰ سانتی متری استاندارد می باشد و از این دسته ها برای جا به جایی استفاده میشود.

مزایای جامبوبگ:

استفاده از جامبوبگ در جا به جایی مزایای بسیاری دارد که ما فقط تعدادی از آنها را بیان میکنیم.

۱٫با استفاده از جامبوبگ جا به جایی ساده تر و سریع تر انجام میگیرد.

۲٫استفاده چندباره از یک کیسه و صرفه جویی در مصرف بسته بندی

۳٫صرفه جویی در فضای انبار به دلیل بسته بندی منظم با جامبوبگ

۴٫محافظت در برابر گرد و خاک و رطوبت و…

  1. امکان نگهداری همه مواد در کنار هم در یک انبار

و…

انواع جامبوبگ:

جامبوبگ ها از لحاظ جنس پارچه ، نوع دوخت ، نوع دسته ها ، وزن متحمل شده ، نوع درب کیسه برای بسته بندی و… به دسته های مختلفی تقسیم میشوند.که در ادامه تعدادی از آنها را معرفی میکنیم.

کیفیت جامبوبگ:

جامبوبگ ها همه از یک جنس تولید میشوند از جنس پارچه گونی پروپیلن می باشد با این تفاوت که در ضخامت متفاوت دوخته میشوند .برای اینکه بدانید کدام جامبوبگ جنس محکم تر و بهتری دارد باید وزن آن را بررسی کنید. معمولا به این صورت محاسبه میشود که یک متر مربع پارچه جامبوبگ چند کیلوگرم است. وزن های معمول در جامبوبگ ها ۱۳۵ ، ۱۵۰ ، ۱۷۵ ، ۲۰۰ و …. میباشد.

اما تنها نمیتوان به این مورد اکتفا کرد و هر کیسه ای که وزن زیادی داشت را کیسه بهتری معرفی کرد. بلکه باید به دوخت آن نیز دقت کرد.

جامبوبگ ها از لحاظ جنس نخ برای دوخت مهم هستند و همچنین نحوه اتصال و دوخت قسمت های پارچه اهمیت دارد. معمولا قسمت سر کیسه به دلیل اینکه فشار خاصی را تحمل نمیکند و فقط برای جلوگیری از ریزش مواد داخل کیسه میباشد در انواع متفاوت دوخته میشود. مانند جامبوبگ با قطعه تثبیت کننده ، با ورودی کاملا باز، ورودی قیف مانند ، جامبوبگ با درپوش لیفه و… که در مقالات بعدی به طور کامل شرح خواهیم داد.

برای خرید کیسه جامبوبگ اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar