مصرف ادویه جات در بارداری

مصرف ادویه جات در بارداری

بارداری یکی از بهترین دوران زندگی خانم ها می باشد که در این دوره به دلیل تغییرات هورمونی بدن تغییرات زیادی می کند.  اینطور در این دوره از زندگی باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید تا بتوانیم کودکی سالم به دنیا بیاورید. این رژیم بسته به بدن مادر متفاوت است اما چیزی که در تمام رژیم ها باید رعایت شود این است که مصرف یک سری از ادویه ها ممنوع می باشد.

 به طور کلی ادویه ها از طعم دهنده های اصلی غذا هستند اگر ادویه ها نباشند غذا بدون طعم و مزه خواهد بود نمی توان گفت که در دوران بارداری هیچ نوع ادویه استفاده نشود اما مصرف بعضی از آنها ممنوع و بعضی دیگر در حد کم مجاز است.  اگر قصد بارداری دارید و یا باردار هستید و حتی به کودک شیر می دهید تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا بتوانیم اطلاعاتی مفید در این باره به شما عزیزان ارائه دهیم.

 برای کسب اطلاعات راجع به ادویه ها لینک فروش ادویه را کلیک کنید.

زردچوبه

مصرف انواع ادویه ها:

۱٫ زردچوبه:

 زردچوبه از ادویه های اصلی اکثر غذاها می باشد و همه ما تقریبا با خواص بی‌نظیر ادویه برای بدن و حتی پوست اطلاع داریم.(  برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع ادویه ها به سایر مقالات سایت مراجعه کنید.)  از ادویه معمولا به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده غذا استفاده می‌شود باید بدانید که اکثر ادویه ها  طبع گرم دارند بنابراین در مصرف آن نباید زیاده‌روی کرد.  در دوران بارداری توصیه میشود حداکثر به میزان هشت گرم در روز استفاده شود.

۲٫ زعفران:

 زعفران از ادویه های اصیل ایرانی است که طعم و عطر بسیار خوبی دارد که تقریباً همه به آن علاقه دارد و در غذا ها مورد استفاده قرار می دهند.  زعفران خواص بی نظیری همچون ضد افسردگی،  نشاط آور،  تنظیم قاعدگی،  درد و سرفه و…  را دارا می باشد.  اما به توصیه پزشکان بهتر است در بارداری به خصوص در سه ماهه اول از زعفران استفاده نشود زیرا باعث سقط جنین نیز خواهد شد.

زعفران

۳٫ زنجبیل:

 زنجبیل طبع گرمی دارد برای بارداری نه تنها مضر نیست بلکه مفید نیز می باشد.  زنجبیل  برای معده که در دوران بارداری حساس می باشد کمک می کند و همچنین برای درمان فوری حالت تهوع و ویار در دوران بارداری بسیار مفید است.  البته به میزان یک گرم در روز مصرف آن مجاز است.

۴٫ فلفل سیاه:

 فلفل از ادویه های پرطرفدار می باشد. از خواص فلفل مقوی معده و بادشکن است .  البته فلفل خواص بسیاری دارد که می‌توانید آن را در سایر مقالات مطالعه کنید اما به طور کلی باید گفت که فلفل سیاه منبع کروم می باشد.  آنطور که می دانید مصرف کرم در بارداری بسیار مفید است و برای جلوگیری از دیابت بارداری مورد استفاده قرار میگیرد.  بنابراین مصرف فلفل سیاه در بارداری نه تنها مضر نیست بلکه نیز مفید می باشد. اما باید بدانید که مصرف هر نوع ادویه حتی مفید باید به اندازه کافی مصرف شود و زیاده روی در مصرف هر چیزی می تواند مضر باشد.

 تمام ادویه ها دارای خواص زیادی می باشند  اما گاهی نخواست در بارداری مورد استفاده قرار نمی گیرد اما به طور کلی باید طبق نظر پزشک ادویه ها را مصرف نمود زیرا بدن هر فرد نسبت به ادویه ها واکنش های خاص خود را نشان می دهد.  بنابراین بدون مشورت با پزشک رژیم غذایی خودسرانه مصرف نکنید.

برای  خرید  بهترین نوع ادویه بر روی کلمه فروش ادویه کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar