سنگ های آنتیک در طراحی داخلی

سنگ های آنتیک در طراحی داخلی

استفاده از سنگ های طبیعی و آنتیک در دکوراسیون داخلی منزل باعث افزایش طول عمر و کیفیت دکوراسیون خانه می شود و برای مدت طولانی زیبایی را به منزل شما هدیه می کنند. اگر در خانه خود ستون هایی دارید و از طرف دیگر نیاز به ایده ای برای استفاده از سنگ آنتیک در داخل منزل دارید، باید بگوییم بهترین گزینه برای شما استفاده از همین سنگ ها در ستون های خانه می باشد. آنها را با سنگ بپوشانید و نمایی زیبا و باشکوه به دکوراسیون خانه خود بدهید، بدین ترتیب هم در خانه خود به ستون ها هویت می بخشید و هم با افزودن سنگ آنتیک به دکوراسیون داخلی سبب غنا و شکوه بیشتر آن می شوید. در شکل  زیر نمونه هایی زیبا از سنگ آنتیک در محیط داخلی خانه را مشاهده می کنید.

برای مشاهده طراحی داخلی اصفهان اینجا کلیک کنید.


منحصر به فردترین چیزی که در مورد سنگ‌ها وجود دارد این است که این مواد طبیعی اعجاب انگیز را می توان برای تکمیل کردن هر نوع دکوراسیون داخلی ، چه مدرن، چه روستایی یا حتی هنری مورد  استفاده قرار داد. دلایل زیادی وجود دارد که طراحان داخلی این قدر تحت تاثیر سنگها هستند. ظاهر و نمای این مصالح، خاکی هستند، نگهداری از آن ها آسان است، میتوان در موارد کاربرد آن‌ها انعطاف زیادی می‌توان به خرج داد، از لحاظ اقتصادی به صرفه است، در برابر صدا به عنوان عایق عمل می کند و این ها همه باعث می شوند که این متریال به جزء لاینفک طراحی دکوراسیون داخلی قرن بیست و یکم تبدیل شود. امروزه استفاده از سنگ های آنتیک و دکوراتیو برای طراحی دکوراسیون داخلی جای خود را در میان دکوراسیون های منازل، ادارات، شرکت ها، مجموعه های ورزشی، سالن ها و…. باز کرده است، اما اینکه از چه نوع سنگی هایی می توانیم در فضاهای داخلی خود استفاده کنیم بسیار با اهمیت است.
سنگ های تراورتن
ویژگی خاص این سنگ ها که باعث هویت بخشی به آن نیز شده است تخلخل موجود روی این سنگ هاست که در اثر تبخیر دی اکسید کربن موجود در آن بوجد آمده.

 

ویژگی های این نوع از سنگ: مقاومت قابل قبول، برش و صیقل پذیری ایده آل ، زیبایی ظاهر، وجود تخخل جهت چسبیدن به ملات ، ارزانی نسبت به سایر سنگها . در واقع سنگ های آنتیک برگرفته از ضایعات سنگ های تراورتن می باشند.
موارد مصرف سنگهای تراورتن :
استفاده در فضاهای خارجی
باغچه های تزئینی
در فضاهایی از آشپزخانه همچون اپن

نمونه طراحی باغ ویلا اصفهان را از اینجا مشاهده نمایید.

 

سنگ مالون
سنگی است تراشیده و چکش‌خورده که پس از استخراج به کمک پتک شکل منظمی (به صورت تقریبی  مکعب مستطیل ) یافته و بویژه یک طرف آن شکل صاف به خود میگیرد .سپس در کارگاه  سطح نمای آن را حدودا˝ به صورت چهار گوش(مربع یا مستطیل)  در می آورند.حداقل عرض وارتفاع  سنگ بادبر  به ترتیب ۲۰و۱۵ سانتیمتر است. یکی از عمده ترین کاربردهای مهندسی سنگ لاشه و مالون بویژه در نقاط کوهستانی اجرای قوسهای سنگی است که در پل ها ، درگاه ها و طاق زیرین دالانهای سنگی مورد مصرف قرار میگیرد.
موارد مصرف سنگهای مالون :
استفاده در نماسازی محوطه
سنگ فرش ها و پله ها
جدول سازی ها و دیوار های باربر و غیر باربر


سنگ پازل (سنگ منظم)
از جمله سنگ های آنتیکی که به صورت قطعات منظم برش خورده که در شکل ها و طرح های مختلف عرضه می شوند، سنگ های پازلی در انواع مختلف زنجیره ای ، توری قیچی، لب پر موجود است که به راحتی در حین خرید نمونه های مختلف را می تواننید از فروشنده بخواهید.
موارد مصرف سنگهای پازلی :
استفاده در کف سازی ها
دیوار آشپزخانه
فضاهای مشاع همانند قسمت هایی از راهروها و ورودی ها
دیوار بالکن و حیاط

نمونه طراحی باغ ویلا اصفهان را از اینجا مشاهده نمایید.


سنگ قیچی (گیوتین)
این سنگ ها جز سنگهای دکوراتیو و آنتیکی است که از قطعات پروفیل شکل سنگ های تراورتن، مرمریت و یاترااونیکس با تنوع طرح و رنگ بندی مختلف تولید می شود. پروفیل های سنگی که به صورت مکعب مستطیل است در زیر دستگاهی که لبه تیغ مانند آن بر سطح طولی سنگ ضربه زده ، قطعه را به دو قسمت تقسیم می کند. سطح خارجی صاف بوده که برای نصب روی دیوار توسط چسب سنگ بکار می رود و بخش داخلی آن که حالت طبیعی ، نامنظم و ناصافی دارد، به عنوان نمای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد.
موارد مصرف سنگهای گیوتینی :
استفاده در نماسازی خارجی ساختمان
طراحی دکوراسیون داخلی منزل، دفتر کار، مغازه ( ویترین اماکن تجاری )
نصب بر روی دیوار پشت تلویزیون

 

گروه معماری طرح نو با بهره گیری از متخصصین در امور ساختمان، پیشرو در زمینه ی طراحی داخلی و معماری ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری شما می باشد.

برای بازسازی خانه اصفهان توسط گروه مهندسین ما  اینجا کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar