درب های اتوماتیک

مقدمه

درسالهای اخیربا افزایش رفت و آمدهای شهری،سادگی و سرعت جابجایی در شهرها با توجه به رعایت بهداشت،به عنوان یک معیار مهم قابل توجه در شهرسازی،صنایع وخدمات شهری بوده است.درهای اتوماتیک یکی از صنایع وخدمات شهری است که هدف ازتولید و بکارگیری آنها در ساختمان ها،سرعت بخشیدن به عبورازدرهای اصلی است.استفاده از درهای اتوماتیک به رعایت بهداشت و پیشگیری از بیماریهای واگیردار کمک می کند فن آوری این درها به گونه ای است که انرژی الکتریکی جایگزین انرژی ماهیچه ای انسانی در گشودن و بستن این درها میشود.برای انتقال فرمان بازو بسته شدن به این درهانیاز به یک واسطه است.این واسطه برای دستور دادن به درجهت باز و بسته شدن درمیتواند یک ریموت کنترل از راه دور یا چشم الکترونیک باشد.

نصب درب اتوماتیک اصفهان

درب اتوماتیک

انواع درهای اتوماتیک

درهای اتوماتیک از نظرنوع عملکرد به سه دسته تقسیم میشوند.انواع درهای کشویی که عمدتا در ورودی ساختمان های اداری و همگانی بکارمی رود.

الف)درهای بازویی

ب)درهای کشویی

ج)درهای کرکره ای

یو پی اس

درهایی که موتور متحرک آنها با جریان مستقیم کار می کندبه کمک یو پی اس هنگام قطع برق میتواند فعال بماند.وظیفه یوپی اس تبدیل ولتاژ۲۲۰ولت شهری به ۲۴ولت جریان مستقیم است.ضمن اینکه یو پی اس دارای بخشی است که میتواند برای چندین مرتبه بازو بسته کردن در،درخود انرژی ذخیره نماید تادر صورت قطع برق شهری در همیشه فعال باشد.روی بدنه یوپی اس دکمه هایی جهت بالاوپایین وتوقف دروجود دارد،معمولا درنزدیکی درب نصب می کنند.سامانه های در خودکاری که یو پی اس داشته باشند از نظر قیمت گران تر از نوع جریان متناوب یو پی اس است زیرا یو پی اس سبب میشود افراد قادر باشند حتی درهنگام قطع برق شهری در را بازوبسته کنند.

درهای بازویی

درکشویی بیشتر برای ورودی ساختمان های مسکونی بکارمیرود وازانجا که عمل گشودن وبستن در بااستفاده از ۲بازوی مکانیکی انجام میشود به آن درهای بازویی گفته میشود.

سیستم این گونه درها از ۳بخش اصلی زیر ساخته شده است.

  1. ریموت کنترل وحسگر:برای فرمان دادن به حرکت اینگونه درها ازیک ریموت کنترل استفاده می گردد یک حسگر وظیفه دریافت سیگنال را دارد و برای اینکه کاربر بفهمد سینگال دریافت شده و نفرات ازدرب فاصله بگیرند یک چراغ احتیاط چشمک زن تاپایان حرکت در شروع به کار می کند تا اشخاص فاصله لازم را رعایت کنند.
  2. چشم الکترونیکی:شامل یک چشم الکترونیکی و سلول دریافت کننده سیگنال این چشم می باشد که گذر افراد و خودروها را به سیستم اطلاع می دهد تا در بسته شود.
  3. بازها:شامل دو جک می باشد در انواع قدیمی تر این نوع جک ها هیدرولیک بوده وبایک پمپ فشار روغن درون هر کدام از بازوها حرکت می کنند ولی در نمونهای جدید یک موتور الکترویکی وچرخ دنده درون هرجک عامل حرکت جک واعمال فشار به دراست.هنگام قطع برق بروی این بازوها یک کلید وجود دارد که با گرداندن آن بازوها ازاد می شوند و میتوان آنها را بانیروی دست بازوبسته نمود.

مشخصات مهم نوشته شده بر روی جک ها

  1. ولتاژ وفرکانس کار
  2. توان الکتریکی برحسب وات یا جریان برحسب آمپر
  3. مقدار نیروی وارده از بازو به در برحسب نیوتن
  4. تاریخ ساخت و کشور سازنده
  5. دمای محیط کار
  6. سری ساخت
  7. سرعت جایه جایی در برحسب دقیقه

نظر خود را بنویسید

avatar