معرفی انواع پارچه

معرفی انواع پارچه

زمانی که برای خرید پارچه به بازار می روید با تنوع بسیار بالایی از پارچه ها رو به رو می شوید که هرکدام برای هدفی خاص تولید شده اند. قبل از خرید پارچه باید اطلاعات کافی در مورد انواع پارچه و مرغوبیت و کیفیت هر کدام داشته باشید تا بتوانید انتخاب صحیحی متناسب با نیازتان داشته باشید.

پارچه ابریشم، پارچه تریکو، پارچه نخی ، پارچه پشمی ، پارچه پنبه‌ای ، پارچه حریر،پارچه ساتن ، پارچه کتان ، پارچه ویسکوز ، پارچه مخمل ، پارچه جین ، پارچه فلامنت ، پارچه ترگال ، پارچه لینن ، پارچه فاستون ، پارچه ریون ، پارچه کرپ از انواع پارچه در بازار هستند که هر کدام برای مقاصد خاص استفاده میشوند.

برای مشاهده نمونه تولیدی لباس کار اینجا کلیک کنید.

پارچه ها از الیاف حیوانی ، الیاف گیاهی و یا الیاف مصنوعی بافته می شوند.الیاف حیوانی به الیافی گفته می‌شود که منشاء حیوانی داشته و در تولید آنها از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نمیشود. مانند پشم

الیاف گیاهی منشا گیاهی دارند و برای تولید الیاف مصنوعی از مواد شیمیایی استفاده می شود.

پارچه کتان

پارچه کتان

برای بافت پارچه کتان از الیاف گیاهی (گیاه کتان) استفاده می شود. از مهمترین ویژگی‌های این نوع پارچه می توان به قابلیت جذب آب بالا ، استقامت بالا در برابر حرارت و دما و حالت کشسانی آن اشاره نمود .برای دوخت انواع شلوار، مانتو و پیراهن های مردانه از این نوع پارچه استفاده می شود.

 پارچه کرپ

برای بافت پارچه کرپ می‌توان از الیاف مصنوعی، الیاف حیوانی و یا الیاف گیاهی استفاده کرد. پارچه کرپ یکی از پارچه های پرطرفدار بین خانم هاست چون این نوع پارچه بسیار ظریف و در عین حال مقاوم است، ظاهری بسیار شیک دارد و در رنگ ، جنس و وزن های مختلف تولید می شود.

برای خرید از تولیدی لباس بیمارستانی اینجا کلیک کنید.

 پارچه ترگال

پارچه ترگال

پارچه ترگال یکی از پرمصرف ترین نوع پارچه است که به دلیل داشتن ویژگی هایی چون مقاومت و استحکام بالا و قیمت مناسب، برای تولید و دوخت انواع لباس کار، لباس بیمارستانی و فرم مدارس از آن استفاده می‌شود. این پارچه در دو نوع پارچه ترگال ساده و ترگال کجراه تولید می‌شود.

پارچه های ترگال انواع مختلفی دارند و با قیمت‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسد که این تفاوت قیمت ها به کیفیت پارچه مربوط می‌شود.

برای خرید بهترین جنس پارچه ترگال در رنگبندی متفاوت و ثابت با شرکت نساجی ارمک ارتباط برقرار کنید.

پارچه نخی

پارچه نخی

این پارچه از الیاف نخی یا همان پنبه بافته میشود.بیشترین کاربرد پارچه های نخی برای دوخت لباس های تابستانه است،چون  پارچه های نخی حرارت بدن را به راحتی به بیرون منتقل میکنند.

ویژگی های پارچه های نخی

  • پارچه های نخی نسبت به سایر پارچه ها آبرفت بیشتری دارند.
  • پارچه های نخی خیلی زود چروک میشوند.
  • پارچه های نخی وزن سبکی دارند.
  • پارچه های نخی بافت نرم و لطیفی دارند و با پوست انسان سازگارند.
  • پارچه های نخی ،حرارت بدن را به بیرون منتقل میکنند و از این جهت خنک هستند.

لازمه طراحی و تولید انواع لباس،شناخت انواع گوناگون پارچه است.

در این مقاله در مورد چند پارچه موجود در بازار صحبت کردیم . مطالب مربوط به پارچه و انواع آن خیلی فراتر از مطالب ذکر شده در این مقاله است.جهت کسب اطلاعات بیشتر دراین زمینه و ارتباط با بهترین تولید کننده لباس مدارس در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar