کاربرد سیکلون و هاپر صنعتی

کاربرد سیکلون و هاپر صنعتی

با ویژگی ها و کاربردهای تجهیزات سیکلون و هاپر صنعتی آشنا شویم

تجهیزات سیکلون صنعتی و هاپر صنعتی دو دستگاه اساسی و کاربردی برای استفاده در بخش صنعت و معدن هستند. این تجهیزات با فناوری های پیشرفته قادر به جداسازی گرد و غبار و جریانی از گازها در فرآیندهای مختلف صنعت می باشند. در آن دسته از صنایعی که فرایند جداسازی گرد و غبار و ذرات برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است از دستگاه‌های سیکلون به عنوان تجهیزات کارآمد استفاده می کنند. استفاده از این تجهیزات از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و با بالاترین راندمان، اهداف جداسازی را برآورده می سازند.

تجهیزات  سیکلون صنعتی بر اساس ویژگی های مکانیکی و فیزیکی شامل سرعت و اندازه ذرات، آنها را جدا می کند. این دستگاه ها به طور کلی به شکل  یک مخروط وارونه ساخته می شوند. طراحی و ساخت سیکلون یکی از گزینه‌های صنعت را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر شرکت های مطرح در کشور بهطراحی و تولید سیکلون و هاپر صنعتی مشغول هستند.

جهت آشنایی با فرایند تراشکاری قطعا صنعتی اینجا کلیک کنید.


موارد کاربردی سیکلون صنعتی

تجهیزات سیکلون صنعتی بر اساس نیروی گریز از مرکز، ذرات گرد و غبار و ذرات جامد معلق را ازمسیر هوا یا گازها جمع آوری کرده و آن ها را جدا سازی می کند. بنابراین انتظار می‌رود صنایعی که با میزان انتشار بالای آلاینده‌های هوا و ذرات معلق مواجه باشند، مهمترین  مشتریان  تجهیزات سیکلون هستند.

کارخانه های تولید انواع پلاستیک، صنایع چوب بری، حمل و نقل خرده های چوب تا کارخانه، صنایع تولید مواد شیمیایی، حوزه های کشاورزی و … برخی از مهمترین موارد کاربرد تجهیزات سیکلون صنعتی هستند. 

 بازدهی عملکرد تجهیزات سیکلون به طور مستقیم به شکل هندسی آنها ارتباط دارد؛ بنابراین طراحی و ساخت این دستگاه ها مطابق با استانداردهای صنعت انجاممی‌شود تا بالاترین راندمان را در جداسازی ذرات معلق ارائه دهدبرای طراحی و ساخت این تجهیزات از فرمول های مهندسی و محاسباتی دقیق استفاده می شود.

 

هاپر صنعتی چیست؟


 هاپر صنعتی نیز یکی از تجهیزات ذخیره سازی در صنایع محسوب می شود. این تجهیزات شامل یک مخزن با ظرفیت بالا برای ذخیره سازی مواد است در حال حاضر انواع هاپر برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها مانند یک قیف دهانه باز دیده می شوند. توجه به حجم هاپر صنعتی، وزن، طول و عرض و عمق آن هنگام خرید این تجهیزات اهمیت دارد. ساخت هاپر صنعتی از طریق مواد اولیه نظیر اکریلیک ها، پلی اورتان، pvc ، اکریلونیتریل بوتادین استایرن، فلزاتی نظیر آلومینیوم، فولاد، فولاد آلیاژی و هاپرهایی از جنس فایبرگلاس یا شیشه ساخته می شوند.
مهمترین موارد کاربرد هاپرهای صنعتی، ذخیره و انبارسازی مواد مختلف در کارخانه های صنایع شیمیایی، دارویی یا مواد غذایی است. هاپرها محل مناسبی برای پردازش، بازیافت یا حمل مواد خطرناک می باشند.


خرید تجهیزات سیکلون و 
هاپر صنعتی

تجهیزات سیکل و هاپر در صنایع با توجه به نیاز آنها به جداسازی یا ذخیره مواد و محصولات خریداری می‌شوندآنچه در خرید این تجهیزات صنعتی اهمیت داردابعاد دستگاه، مقاومت آن در برابر تغییرات شرایط محیط، پایداری دیواره ها در قسمت های مختلف در تماس با مواد شیمیایی می باشد. خوشبختانه شرکت آریا صنعت مهد سپاهان با دانش و تخصص در زمینه طراحی و تولید تجهیزات صنعت و معدن توانسته است انواع سیکلون و هاپر را برای صنایع مختلف، طراحی و به بازار عرضه کند. اگر قصد سفارش ساخت سیکلون صنعتی را دارید پیشنهاد می کنیم با کارشناسان این مجموعه در وبسایت http://asms71.ir گفتگو کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar