نکاتی طلایی برای حفظ وزن ایده آل بدن

نکاتی طلایی برای حفظ وزن ایده آل بدن

همه ما دوست داریم اندامی خوش فرم و متناسب داشته باشیم.رسیدن به اندامی ایده آل و متناسب و حفظ آن به خودی خود انجام نمی‌شود و نیازمند تلاش مستمر است.

اگر پس از تلاش‌های زیاد به وزن ایده آل خود رسیدید ، حال باید بتوانید وزن خود را در بلندمدت کنترل کنید.

بیشتر افراد فکر میکنند که برای رسیدن به تناسب اندام و حفظ آن باید کارهای سخت و طاقت فرسایی را انجام بدهند.این یک تصور اشتباه است.

شما میتوانید با کمی تغییر در سبک زندگی خود و رعایت چند قانون ساده ، هم به اندام ایده آل خود برسید و هم در طولانی مدت آن را حفظ کنید.

دراین مقاله قصد داریم نکاتی برای شما بیان کنم که با استفاده از آنها بتوانید وزن خود را در بلندمدت کنترل کنید.

برای ارتباط با بهترین مربی بدنسازی در تهران کلیک کنید.

راه های رسیدن به تناسب اندام

ورزش را فراموش نکنید

بعد از رسیدن به وزن مطلوب،با ورزش کردن شاهد برگشت کمتر اضافه وزن خواهیم بود.براساس نتایج تحقیقات متعدد،پیاده روی بهترین ورزش برای کنترل وزن است ، چراکه در پیاده روی تمام عضلات بدن به حرکت درمی آیند.

رژیم غذایی سالم

همه ما دوست داریم تناسب اندام خود را حفظ نماییم.اگر می خواهید وزن ایده آل خود را حفظ کنید باید یک برنامه غذایی خوب و منظم داشته باشید. دراینجا نکاتی برای حفظ کردن وزنی که قبلا کم کرده‌اید بیان می کنیم.

رژیم غذایی سالم و تناسب اندام

  • روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

نوشیدن آب برای حفظ تناسب اندام لازم و ضروری است.چرا که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و باعث می‌شود شما احساس سیر بودن کنید و تمایل کمتری به خوردن غذاهای پرکالری که باعث چاقی میشوند،پیدا کنید.

  • قبل از وعده های اصلی غذای خود از سالاد استفاده نمایید.

خوردن سالاد پیش ازغذای اصلی راه خوبی برای جلوگیری از زیاده‌روی در خوردن و کنترل وزن است.

  • خوردن میوه جات و سبزیجات

میوه جات و سبزیجات برای حفظ سلامتی بدن باید در وعده های غذایی به میزان متعادل گنجانده شوند.اغلب میوه ها و سبزیجات کم کالری هستند و برای افرادی که تمایل به اضافه وزن ندارند،مفیدند.

  • برای حفظ تناسب اندام غذاهای دریایی بخورید.
  • برای حفظ تناسب اندام ، پروتئین کم چرب مصرف کنید.

حفظ تناسب اندام با مصرف سبزیجات

پروتئین یکی از مهمترین مواد غذایی برای کاهش وزن است.مصرف پروتئین باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها میشود و از این جهت از چاقی جلوگیری میکند.

در اینجا به چند نکته ساده در مورد تناسب اندام و حفظ آن اشاره شد.نکات مربوط به تناسب اندام و لاغری خیلی فراتر از مطالب ذکر شده در این مقاله است که شما عزیزان با همراهی کردن ما در سایر مقالات میتوانید اطلاعات کاملتری در این زمینه کسب نمایید.

جهت ارتباط با مربی بدنسازی خوب در تهران کلیک کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar