آشنایی با انواع آسانسور

آشنایی با انواع آسانسور

دراین مقاله قصد داریم در رابطه با آسانسور و انواع آن صحبت کنیم. اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

 آسانسور چیست؟

امروزه به دلیل ساخت آپارتمان ها و مجتمع های مرتفع استفاده از آسانسور امری ضروری میباشد.

آسانسور وسیله ای است که برای جابجایی و انتقال افراد و وسایل در مکان های مختلف به خصوص ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آسانسورها عمل جابجایی افراد و وسایل را به صورت عمودی از پایین به بالا و بالا به پایین انجام میدهند. آسانسور ها انواع مختلفی دارند و بر اساس کاربردی که دارند در شکل ها و اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شوند.

اگر بخواهیم آسانسورها را بر اساس مکانیزم چاله تقسیم‌بندی کنیم شامل انواع زیر میباشند.

  • آسانسورهای شیشه ای
  • آسانسورهای بالابرنده
  • آسانسورهای هیدرولیک
  • آسانسورهای کششی

جهت اطلاع از شرایط نصب آسانسور اصفهان کلیک کنید.

آسانسور چیست

آسانسور هیدرولیک و کاربرد آن

آسانسور هیدرولیکی ،آسانسوری است که با نیروی فشار روغن کار میکند.این نوع از آسانسورها درابتدا فقط برای جابجای بار کاربرد داشتند ،اما با گذشت زمان از آنها برای جابجایی افراد نیز استفاده شد.

در آسانسورهای هیدرولیک نیازی به نصب موتورخانه در بالا نیست ،به همین دلیل در محل های که امکان احداث موتورخانه در پشت بام وجود ندارد ،مناسب خواهند بود.

استفاده از آسانسورهای هیدرولیکی مزیت های بسیار زیادی دارد. این آسانسورها برای جابجایی کابین از یک جک هیدرولیکی استفاده میکنند،به همین دلیل امنیت بالایی دارند و در ساختمانهای کم ارتفاع بصورت گسترده مورد استفاده قرار میگیرند.

برای خرید قطعات آسانسور اصفهان کلیک کنید.

آسانسورهای هیدرولیک قابلیت جابجایی بار با ظرفیت های بالا را دارند .بعلاوه این آسانسورها درمقایسه با آسانسورهای معمولی فضای کمتری اشغال میکنند و نصب آسانی دارند.

مزایای آسانسور هیدرولیک

از دیگر مزیت های استفاده از آسانسورهای هیدرولیک میتوان به کم بودن هزینه نگهداری وتعمیرات قطعات ، حرکت یکنواخت و بدون صدا و طول عمر زیاد قطعات اشاره نمود.

آسانسورها در ابتدا در مکان هایی محدود  نظیر هتل ها، فروشگاه های بزرگ یا ادارات استفاده می شدند اما با افزایش جمعیت و گسترش فرهنگ آپارتمان نشینی این وسیله کم کم ، به وسیله ای رایج و روزمره تبدیل شد به گونه ای که امروزه در مکان های مختلف شاهد انواع آسانسورها هستیم که هر کدام برای کاربردهای مختلف استفاده میشوند.به عنوان مثال آسانسورهایی که مخصوص پارکینگ ها هستند و یا آسانسورهای صنعتی که برای جابجایی بار در کارخانه های صنعتی مورد استفاده قرار میگیرند  و یا آسانسورهایی که در بیمارستان برای حمل و جابجایی بیماران کاربرد دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ما را در سایر مقالات شرکت برج بران جوان همراهی کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar