معرفی قارچ گانودرما

معرفی قارچ گانودرما

در این مقاله قصد داریم در مورد قارچ گانودرما و برخی از خواص آن مطالبی را بیان کنیم. اگر مایل به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ، ما را تا پایان همراهی کنید.

حتما شما هم تا به حال نام گانودرما به گوشتان نخورده است.

گانودرما یک نوع قارچ است که مردم چین ، کره و ژاپن از سالیان پیش آن را کشف کرده و از خواص دارویی آن استفاده می کردند.

چینی ها اعتقاد داشتند که این قارچ نماد حیات و جاودانگی است و به آن لین گزی میگفتند.

قارچ گانودرما اصفهان

در حال حاضر نیز از این گیاه به دلیل خواص بیشمار و شگفت انگیزی که برای سلامت جسمی و روحی انسان دارد ، در تمام نقاط جهان استفاده می‌شود ، به طوری که برخی از کشورها در مزارع پرورش قارچ این گیاه را طبق اصول خاص تولید می کنند.

در کشور ما هم این قارج را بنام منوچهری می‌شناسند.منوچهری نام کسی است که برای اولین بار این قارچ را در کشور ما کشف می‌کند.

جهت اطلاع از قیمت قارچ گانودرما کلیک کنید.

شکل ظاهری قارچ گانودرما با قارچ دکمه‌ای هیچ شباهتی ندارد. قارچ گانودرما از تیره تابان پوستان است و ظاهری سخت و چوب مانند دارد.

این قارچ از دایره های متحدالمرکزی تشکیل شده که به رنگهای قهوهای ، نارنجی، قرمز، بنفش، سیاه – قهوهای با حاشیهای سفید یا زرد تا قهوهای قرمز دیده میشود.

چای گانودرما

این قارچ را نمیتوان بصورت خام مصرف کرد چون بو و طعم بدی دارد.اگر میخواهید این گیاه را بصورت خوراکی مصرف کنید،بهتر است آن را همراه نوشیدنی هایی مانند چای و قهوه  دم کرده و بنوشید.

برخی از کشورها مانند فیلیپین از قارچ گانودرما به عنوان افزودنی به انواع چای قهوه ، نسکافه و غیره استفاده می کنند.

در حال حاضر هم برخی از تولیدکنندگان قهوه ، اقدام به تولید قهوه های ترکیب شده با قارچ گانودرما نموده اند.

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم این گیاه خواص دارویی بسیاری دارد و در طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماریها مورد استفاده قرار میگیرد و به همین دلیل ، به عنوان بهترین قارچ دارویی در جهان لقب گرفته است.

خواص دارویی گانودرما

از جمله خواص قارچ گانودرما اصفهان میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

درمان استرس و افسردگی ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، بهبود بیماری‌های کلیوی ، ضد آلرژی و حساسیت ، پیشگیری از سرطان ، کاهش قند خون ، کاهش فشار خون ، تقویت حافظه و غیره

قارچ گانودرما علاوه بر استفاده در طب سنتی و درمان بیماری ها ، برای سلامتی پوست و مو انسان نیز مفید بوده بطوریکه امروزه از آن  برای ساخت لوازم آرایشی – بهداشتی نیز به کار برده می شود.

این گیاه به اکسیر جوانی شهرت یافته و از آن انواع محصولات پوستی ساخته می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را در سایر مقالات این سایت دنبال کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar