سقف ساختمان

سقف ساختمان

سقف مهمترین بخش یک ساختمان را تشکیل میدهد.در گذشته برای اجرای سقف خانه ها از شیوه ها و مصالح متفاوتی نسبت به عصر جدید استفاده میشد.

در گذشته هسته اصلی ساخت و سازها خشت بود.در آن زمان برای اجرای سقف ها از تیرهای چوبی و کاهگل استفاده میشد.

البته هنوز هم در برخی از نقاط کشورمان شاهد خانه هایی هستیم که سقف آنها با استفاده از تیرهای چوبی و کاهگل ساخته میشوند.سقف این خانه ها بسیار سنگین است و کوچکترین تکان باعث ریزش سقف و بوجود آمدن حوادث ناگوار برای اعضای آن خانه میشود.

در حال حاضر با توجه به افزایش روز به روز جمعیت مجبور هستیم تا برای برطرف کردن نیازهای مردم به مسکن ، دست به ساخت آپارتمان های چند طبقه و آسمان خراش ها بزنیم.پس با این وجود دیگر با مصالح سنتی و شیوه های قدیمی ، نمیتوان این ساختمان ها را اجرا کرد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ، در صنعت ساخت و ساز نیز پیشرفت هایی صورت گرفته است. امروزه از مصالح و شیوه های جدیدتری برای ساختمان سازی استفاده میشود.

برای ساخت کمد دیواری اصفهان با شرکت نوین افرا ارتباط برقرار کنید.

انواع سقف ساختمان

انواع سقف ساختمان

برای انتخاب سقف ساختمان ها باید عوامل زیادی را مد نظر قرار داد.شرایط آب و هوایی منطقه از مهمترین عواملی است که زمان اجرای سقف باید به آن توجه ویژه ای کرد.به عنوان مثال در نقاط شمالی کشورمان که بارندگی زیاد است سقف ها بصورت شیروانی ساخته میشوند تا از جمع شدن آب باران روی سقف و خراب شدن سقف جلوگیری شود.

  • سقف طاق ضربی

سقف طاق ضربی

سقف طاق ضربی از قدیمی ترین نوع سقف است که در حال حاضر از این نوع سقف به ندرت استفاده میشود.سقف طاق ضربی وزن سنگینی دارد و امنیت آن فوق العاده پایین است .برای اجرای سقف طاق ضربی نیازی به تخصص بالایی نیست و سرعت اجرای این نوع سقف بالاست.

  • سقف تیرچه بلوک

سقف تیرچه بلوک

برای اجرای سقف تیرچه بلوک همانطور که از نامش مشخص است از ترکیب تیرچه ، بلوک و بتن استفاده میشود. بلوک مورد استفاده در این نوع سقف ها میتواند از جنس سفال ، سیمان و یا پلی استایرن باشد.

  • سقف کامپوزیت

سقف کامپوزین نوعی از سقف است که برای اجرای آن از بتن و تیرآهن استفاده میشود. اجرای سقف کامپوزیت پیچیده و سخت است و باید توسط افراد خبره اینکار انجام شود.

  • سقف کاذب

سقف کاذب

سقف کاذب پوششی است که بعد از سقف اصلی اجرا میشود.برای اجرای سقف کاذب از مصالح مختلفی استفاده میشود.

گچ ، چوب یا ام دی اف ، شیشه ، آلومینیوم ، گالوانیزه ، سیمان از مصالحی هستند که برای اجرای سقف کاذب میتوان از آنها استفاده کرد.

با اجرای سقف کاذب میتوان چهره ای نو ، خاص و جذاب به دکوراسیون داخلی منزل یا هر مکان دیگری بخشید.

شرکت نوین افرا مجری انواع سقف کاذب ، دیوار پوش ، کفپوش و پارتیشن با بیش از دو دهه سابقه میباشد.

این مجموعه در زمینه ساخت کابینت آشپزخانه اصفهان ، کمد دیواری و میز اداری نیز فعالیت میکند.برای اطلاع از سایر خدمات این شرکت با شماره های درج شده در همین سایت تماس حاص فرمایید.

نظر خود را بنویسید

avatar