آیا استفاده از رژ لب خطرناک است

آیا استفاده از رژ لب خطرناک است

هر روز میلیون ها زن بدون فکر رژ لب می زنند. آنچه بسیاری نمی دانند این است که رژ لب ممکن است حاوی سرب باشد ، فلز بدنام که می تواند باعث مشکلات یادگیری ، زبان و مشکلات رفتاری شود. سرب یک نوروتوکسین است و حتی با دوزهای کوچک می تواند خطرناک باشد.

همه رژ لب حاوی سرب نیست ، اما تعدادی از مطالعات در سالهای اخیر نشان می دهد که این فلز شیوع بیشتری نسبت به گذشته دارد.

کارشناسان پزشکی می گویند سطح ایمنی سرب در خون وجود ندارد. FDA می گوید سطح سرب موجود در رژ لب را مسئله ایمنی نمی داند. وجود سرب در رژ لب ، که از طریق پوست جذب می شود ، نگرانی در مورد ایمنی یک محصول آرایشی را که به شدت زیاد در بین خانم ها مصرف می شود ، ایجاد می کند.

تحقیقات سازمان غذا و دارو

سازمان غذا و داروی آمریکا با ترغیب از سوی مصرف کنندگان و هم در صنعت آرایشی ، آزمایش خود را در سال ۲۰۱۰ انجام داد. نتایج FDA حیرت انگیز تر نیز بود: این آژانس سرب را در هر ۴۰۰ رژ لب آزمایش کرد ، از ۹/۰ تا ۶۰/۳   ppm تشخیص داد. بالاتر از میزان مشاهده شده در مطالعه انجام شده توسط کمپین برای آرایشی و بهداشتی ایمن.

و سرب تنها فلز سمی نیست که ممکن است روی لبهای خود بکشید. در یک مطالعه جدید ، محققان دانشگاه کالیفرنیا هشت رژلب و ۲۴ براق لب را آزمایش کرده و ۹ فلز سنگین سمی از جمله کروم ، کادمیوم ، منگنز ، آلومینیوم و سرب را کشف کردند.

FDA گفت: “ما احتمال آسیب دیدن مصرف کنندگان رژ لب حاوی سرب را در سطح یافت شده در هر دو مرحله آزمایش ارزیابی کرده ایم. رژ لب به عنوان محصولی که برای استفاده موضعی با جذب محدود در نظر گرفته شده است ، فقط در مقادیر بسیار کمی مصرف می شود. ما سطح سرب موجود در رژ لب را نگرانی ایمنی نمی دانیم. “

به همین ترتیب ، صنعت آرایشی نیز این مسئله را مسئله ای نمی داند و می گوید این دوز باعث ایجاد سم نمی شود – به عبارت دیگر ، مقدار کمی از فلزات سنگین در رژ لب مضر نیست.

اما FDA خاطرنشان کرد: “گرچه ما اعتقاد نداریم که محتوای سرب موجود در آنالیزهای رژلب اخیر ما باعث ایجاد نگرانی در مورد ایمنی شده است ، اما ارزیابی می کنیم که برای بهداشت و رفاه مصرف کنندگان آیا ممکن است نیاز به توصیه برای بالای سرب در رژ لب به منظور محافظت بیشتر از آن وجود داشته باشد. “

در واقع ، آنچه FDA و صنعت آرایشی از آن غافل شده اند ، قرار گرفتن در معرض تجمع و اثرات منفی طولانی مدت است.

درست است که یک کاربرد رژ لب تنها به ضرر نمی انجامد. و خبر خوب این است که همه رژلب ها حاوی مقادیر قابل تشخیص سرب یا سایر فلزات سنگین نیستند. (و به هر حال ، به نظر نمی رسد که یک هزینه باشد ؛ البنه  یک رژ لب ارزان یا گران قیمت تعیین کننده میزان سرب موجود نیست.)

مشکل این است که زنانی که رژلب می زنند ، طبق آن مطالعه دانشگاه کالیفرنیا ، اگر آن را ۲ تا ۱۴ بار در روز انجام دهند. نتیجه این است که آنها به اندازه ۸۷ میلی گرم محصول در روز ، از طریق لب خود جذب می کنند.

زنان نه تنها چندین بار در روز از رژ لبهای خود استفاده می کنند ، بلکه این کار را در طول کل زندگی انجام می دهند ، به این معنی که قرار گرفتن در معرض سرب و سایر فلزات سنگین افزوده می شود و می تواند به طور بالقوه بر سلامتی آنها تأثیر بگذارد.

فروشگاه هومهر پخش عمده لوازم آرایشی اصفهان

هیچ یک از فلزات به استثنای آلومینیوم به طور عمدی به رژگونه و رژ لب اضافه نمی شوند. فلزات آلاینده هایی هستند که در رنگدانه ها و مواد پایه ای که برای تهیه محصولات استفاده می شود وجود دارد. از آنجا که فلزات جزء مواد تشکیل دهنده ای نیستند ، شرکت های آرایشی لازم نیست که آنها را در برچسب مواد تشکیل دهنده محصولات قرار دهند.

ما به سازمانی نیاز داریم تا شرکت های تولید لوازم آرایشی را کاملا زیر نظر بگیرد و اقدامات لازم را انجام دهد تا زنان هنگام آرایش ، با هیچ گونه خطرات سلامتی روبرو نشوند. برای محدود کردن آلودگی فلزات ، شرکت های آرایشی باید موظف باشند برای انجام بهترین فرآیندهای تولیدی ، استاندارد را رعایت کنند.

در حال حاضر ، مصرف کنندگان باید از اقدامات احتیاطی برای محافظت در برابر مواجهه با فلزات سنگین در برابر محصولات لب استفاده کنند. ابتدا کمتر استفاده کنید. اگر به نظر می رسد روزانه تعداد دفعات زیادی از رژ لب استفاده می کنید سعی کنید مصرفتان را کمتر کنید. دوم ، اجازه ندهید کودکان از رژ لب استفاده کنند ، زیرا بدن جوان آنها به ویژه در برابر فلزات سمی آسیب پذیر است.

نظر خود را بنویسید

avatar