خواص انار برای سلامتی انسان

خواص انار برای سلامتی انسان

میوه ها به دلیل دارا بودن میزان فراوانی از ترکیبات آنتی اکسیدانی ، به عنوان اولین خط دفاع در برابر خطرات ناشی از بیماری های مزمن عمل می کنند.در میان انواع میوه های موجود در میوه فروشی قم ، انار به دلیل داشتن خواص امیدوارکننده سلامتی ، به عنوان یکی از میوه های با ارزش شناخته میشود.

بدون شک انار طعم خوبی دارد.اما آیا میدانید که این میوه خوشمزه ، چه خواصی دارد.اگر در ادامه با میوه فروشی آنلاین قم همراه باشید ، با برخی از مزایای سلامتی و زیبایی انار آشنا خواهید شد.
میوه انار و اجزای اصلی آن از جمله پوست و دانه آن دارای طیف گسترده ای از ترکیبات زیستی فعال از جمله اسیدهای هیدروکسی سینامینیک ، اسیدهای هیدروکسی بنزوئیک ، آنتوسیانیدین ها ، فیتواسترول ها ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

انار به عنوان درمانی در برابر عفونت ها و بیماری های دستگاه گوارش ، شناخته شده است.نتایج ، تحقیقات انجام شده در دو دهه اخیر ، حاکی از آن هستند که میوه ، گل ، دانه و پوست انار ، به عنوان راهکار طبیعی برای درمان بیماری های میکروبیولوژیکی و انگلی و پیشگیری در برابر بیماری های مزمن التهابی و عفونی عمل می کنند.

خواص شگفت انگیز انار

تقویت حافظه با مصرف انار

آب انار سرشار از پلی فنول است و این برای بهبود عملکرد حافظه خوب است.افرادی که روزانه آب انار می نوشند ، در مقایسه با سایر افراد ، در تست های حافظه عملکرد بهتری داشته اند ، بنابراین اگر احساس فراموشی می کنید ، یک فنجان آب انار را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

آب انار و کاهش فشار خون و بیماریهای قلبی

نوشیدن روزانه آب انار ، فشار خون را کاهش می دهد ، کلسترول را بهبود می بخشد و از تجمع پلاک در رگ ها جلوگیری می کند که همه ی این موارد برای قلب شما مفید هستند.

خاصیت مرطوب کنندگی آب انار

یکی از خاصیت های آب انار این است که باعث رفع خشکی پوست شما میشود.آب انار با برطرف کردن چین و چروک های پوستی ، باعث جوان سازی و درخشندگی پوست شما میشود.انار به جلوگیری از سرطان پوست ، تسکین آفتاب سوختگی و کاهش علائم آسیب آفتاب کمک می کند.یکی از مزایای شگفت آور انار ، توانایی آن در بازسازی سلولهای پوستی است.

خواص آب انار

از دیگر مزایای سلامتی انار میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • اثرات ضد التهابی انار می تواند علائم مرتبط با التهاب مزمن مانند درد مفاصل ، سفتی عضلات ، خستگی و سردرد را بهبود بخشد.
  • انار ممکن است در مدیریت شرایطی از جمله بیماری التهابی روده و سایر بیماریهای التهابی مزمن مفید باشد.
  • انار همچنین از مبتلا شدن انسان به برخی از سرطان ها از جمله سرطان پروستات در مردان جلوگیری میکند.
  • نوشیدن روزانه آب انار ، خطر ابتلا به دیابت را در افراد کاهش می دهد.

نظر خود را بنویسید

avatar