مطالب مفید در مورد پایپینگ

مطالب مفید در مورد پایپینگ

بیشتر ما درک می کنیم که بسیاری از جنبه های جامعه ، هنوز به نفت و گاز طبیعی متکی هستند ، اما ممکن است شما متوجه روند انتقال آنها به داخل و خارج از یک مرکز بزرگ نباشید.از کارخانه های شیمیایی گرفته تا کارخانه های فرآوری مواد غذایی ، بیشتر تأسیسات صنعتی به سیستم پایپینگ حرفه ای نیاز دارند.این سیستم ها برای انتقال مواد ، مانند مایع و گاز استفاده می شوند ، با این حال برخی از سیستم ها برای انتقال دوغاب و پودرها مجهز هستند.فرآیند پایپینگ ایمن ترین راه برای انتقال این مایعات و گازها در کارخانه های تولیدی است.

پایپینگ

لوله کشی صنعتی پایپینگ ، همانطور که مشخص است به سیستم لوله کشی گفته می شود که برای بسیاری از برنامه ها در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.پایپینگ نقش مهمی در انتقال موثر و کارآمد مایعات و گازها ، در صنعت دارد.

لوله های صنعتی از طیف گسترده ای از مواد برای انتقال انواع جامدات و مایعات در پالایشگاه ها و نیروگاه ها ، کارخانه های شیمیایی و غیره ، تولید می شوند.این مواد می توانند ، آلومینیوم ، بتن ، فایبرگلاس ، چدن ، پلی اتیلن (PE) ، پلی پروپیلن (PP) ، pvc ، فولاد ضد زنگ و غیره باشند.فولاد بیشترین ماده مورد استفاده برای لوله کشی است.

مواد مورد استفاده برای ساخت لوله ، باید متناسب با شرایط عملکرد سیستم لوله کشی انتخاب شود.هدف این است که اطمینان حاصل شود که ماده مورد استفاده در شرایط عملیاتی فشار ، دما ، خوردگی و فرسایش مورد انتظار ، کاملاً ایمن است.

در لوله کشی صنعتی piping از قطعات زیادی استفاده می شود که برخی از آنها شامل : لوله ، اتصالات لوله (زانویی ، کوپلینگ ، سه راهی ، چهار راهی ، درپوش و غیره) ، فلنج لوله ، پیچ و غیره است.

کاربرد انواع فلنج

فلنج ها اجزای دیسک شکل هستند که برای اتصال مکانیکی مقاطع لوله یا اتصال لوله به مخزن تحت فشار ، پمپ ، شیر یا هر قطعه دیگر طراحی شده اند و یکی از مهمترین و پرکاربردترین اجزا در بخش پایپینگ میباشند.بسیار مهم است که فلنج ها در صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی بتوانند در برابر دما و فشارهای متحمل شده ، مقاومت کنند.بنابراین فقط اندازه فلنج مهم نیست ، بلکه درجه بندی آن مهم است.انتخاب فلنج با درجه بندی صحیح ، اطمینان از مقاومت در برابر فشار کار در دماهای مختلف را خواهد داد.

فلنج در انواع مختلفی از مواد از جمله فولاد ضد زنگ ، چدن ، آلومینیوم ، برنج ، برنز ، مس ، پلاستیک و غیره تولید می شود.مواد فلنج اساساً در هنگام انتخاب لوله تنظیم می شود ، در بیشتر موارد ، فلنج از همان ماده لوله است.

مطالب مفید در مورد پایپینگ

سیستم های پایپینگ قسمت قابل توجهی از کل هزینه یک کارخانه را تشکیل می دهند ، در حدود یک سوم از کل سرمایه گذاری.

سیستم پایپینگ ، نیاز به مهندسی ، طراحی ، ساخت و تلاش قابل توجه دارد.طراحی دقیق پایپینگ ، براساس معیارهایی مانند نوع سیال منتقل شده ، افت فشار مجاز یا اتلاف انرژی ، سرعت مطلوب ، محدودیت های فضا ، نیازهای فرآیند ، دمای مایع و غیره انجام می شود.

پس از نصب ، کل سیستم پایپینگ آزمایش و تنظیم می شود تا اطمینان حاصل شود که بهینه کار می کند.در صورت انجام هرگونه تغییر ، تعویض یا تعمیرات جدید در سیستم فعلی ، این مرحله دوباره تکرار می شود.

نظر خود را بنویسید

avatar