روکش صندلی چرمی بهتر است یا پارچه ای ؟

روکش صندلی چرمی بهتر است یا پارچه ای ؟

خودرو از وسایل نقلیه مورد استفاده برای انسان هاست که در این اوضاع اقتصادی باید به فکر نگهداری بهتر آنها بود زیرا هزینه ها به قدری زیاد شده است که توان تعمیر و تعویض خودرو برای افراد کمی امکان پذیر است. یکی از کارهای که برای نگهداری خودرو انجام میشود استفاده از روکش صندلی اصفهان میباشد. روکش علاوه بر نگهداری صندلی مزایای دیگری هم دارد که میتوانید در مقالات راهنمای خرید مطالعه نمایید.

اما ما در این مقاله قصد داریم مقایسه ای بین روکش صندلی چرمی و پارچه ای انجام دهیم تا برای خرید و نگهداری از خودرو اطلاعات کاملی داشته باشید. برای این منظور ما را تا پایان مقاله همراهی کنید.

جنس روکش صندلی:

روکش صندلی خودرو دارای جنس های مختلفی میباشد جنس چرمی ، پارچه ای ، نانو و… از نمونه های پرطرفدار هستند که ما در این مطلب تفاوت های این مدل روکش ها را بازگو میکنیم.

راهنمای انتخاب روکش صندلی خودرو

یک روکش صندلی عالی انتخاب کنید

روکش صندلی چرمی:

روکش های چرمی میتوانند از چرم مصنوعی یا طبیعی باشند . واضح است که چرم طبیعی کیفیت بالایی دارد و امکان خرابی کمتری دارد ولی به دلیل قیمت بالای آن به صرفه نیست که روکش صندلی را با چرم طبیعی تولید کنند بنابراین تمامی روکش های موجود در بازار از جنس چرم مصنوعی هستند . چرم مصنوعی معایب خود را دارد . مثلا در هوای گرم تابستان و سرد زمستان دما را انتقال میدهد . به این صورت که در زمستان سرد و تابستان گرم است. همچنین در چند ماه اول استفاده از این روکش ها بوی نامطبوعی میدهد ولی در عوض مزایای دارد که میتوان آن را به روکش پارچه ای ترجیح داد. این روکش های چرمی به سادگی تمیز میشوند و هر نوع لکه ای را میتوان تنها با یک تکه پارچه نم دار تمیز کرد.

از دیگر مزایای این روکش ها زیبایی آن است به خصوص برای افرادی که خودرو اسپرت میپسندند میتوانند از تنوع رنگ و مدل روکش های چرمی بهره ببرند.

 

روکش صندلی پارچه ای :

روکش های پارچه ای به دلیل تنوع پارچه که میتواند با طرح های مختلف بافته و تولید شود بسیار زیاد است . ولی این تنوع رنگ را میتوان از مزایای روکش های پارچه ای دانست . استفاده از روکش ها معایب روکش چرمی را ندارد و سرما و گرما را انتقال نمیدهد و از معایب آن میتوان به سخت تمیز شدن آنها اشاره نمود که اگر این روکش ها کثیف شدند باید کاملا باز شود و شسته شود زیرا هم بوی نامطبوع میگیرد هم چرک آلود میشود .

نتیجه گیری :

به طور کلی استفاده از هر نوع روکش صندلی یک سری معایب و مزایا دارد که باید با توجه به این موارد و نوع خودرو و سلیقه و… روکش مورد نظر را انتخاب کرد. مثلا اگر خودرو کم استفاده میشود و تک سرنشین است معمولا از روکش چرمی استفاده میشود زیرا زیبایی بسیاری دارد ولی برا خودرو هایی مانند تاکسی و … بهتر است از روکش پارچه ای استفاده شود تا سریعا خراب نشود و نیاز به تعویض نداشته باشد.

برای خرید هر نوع روکش صندلی ماشین ایرانی ، وارداتی ، چینی و… از مشاوران سایت روکشیران کمک بگیرید.

نظر خود را بنویسید

avatar