آیا جرم گیری برای دندان ضرر دارد

آیا جرم گیری برای دندان ضرر دارد

جرم گیری یک روش دندانپزشکی است که توسط دندانپزشکان توصیه می شود که به طور منظم به ویژه دو بار در سال انجام شود.با این حال ، برخی از افراد در مورد قرار دادن دندان های خود در معرض این درمان شک دارند.در ادامه فروشگاه تجهیزات پزشکی اراک در مورد اینکه جرم گیری برای دندان ضرر دارد یا خیر ، صحبت خواهد کرد.

جرم گیری یک عمل دندانپزشکی معمول است که با آن پلاک ها و رسوبات تارتار که روی دندان ها ایجاد می شود تمیز یا از بین می رود.جرم گیری (که بعضی اوقات “تمیز کردن عمیق” نامیده می شود) رایج ترین روش برای درمان پریودنتیت یا بیماری لثه است.جرم گیری شامل تمیز کردن کامل دندانها تا ریشه است.جرم گیری معمولاً در مواقعی که بیماری لثه در سطح متوسطی باشد ، توصیه می شود تا از گسترش آن جلوگیری کند.وقتی مشخص شد بیماری لثه شدید است ، قبل از جراحی جرمگیری دندان انجام می شود.

عوارض جرمگیری دندان

باور غلط: جرم گیری دندانها یک روش دردناک است؟

برخلاف تصور رایج ، جرم گیری یک عمل تقریباً بدون درد است ، فقط در هنگام انجام آن احساس خراش خفیف و احساس لرزش بر روی دندانها ایجاد می شود.از این رو ، باید سالی دو بار جرم گیری و تمیز کردن دندان ها انجام شود.واقعیت این است که هیچ عارضه جانبی قابل توجهی برای انجام آن وجود ندارد.ویزیت شش ماهه به دندانپزشک می تواند به شما کمک کند تا دندان خود را تا زمانی که زندگی می کنید داشته باشید!لبخندی سالم داشته باشید!

باور غلط: جرم گیری باعث ضعیف شدن دندانها و از دست دادن آنها می شود

یکی از افسانه های رایج در مورد جرمگیری دندان ، ضعیف شدن دندان است.به هر حال، این چنین نیست.جرم گیری عناصر رسوب داده شده روی دندان را که در نهایت منجر به بیماری لثه می شوند ، از بین می برد.وقتی این عناصر از روی دندان ها برداشته می شوند ، احساس ضعیف شدن و از دست رفتن دندان ها ایجاد می شود.جرم گیری دندانها را ضعیف نمی کند ، زیرا در اثر رسوب عناصری مانند پلاک ، آنها ضعیف شده اند.

باور غلط: جرم گیری باعث حساس شدن دندانها می شود

با شروع بیماری لثه ، شکاف های بین دندان با تارتار پر می شود.وقتی این جرم تارتار با جرم گیری برداشته می شود ، دندان ها در معرض محیط دهان قرار می گیرند و نسبتاً حساس می شوند.در بیشتر موارد ، حساسیت طی چند روز از بین می رود.

باور غلط: جرم گیری باعث افزایش فاصله بین دندانها می شود

هنگامی که بیماری لثه در سطح متوسطی پیشرفت می کند ، شکاف های معمول بین دندان ها توسط تارتار که روی دندان ایجاد می شود ، پر می شود.پس از جرم گیری ، هنگامی که پر کننده های مضر تارتار از روی دندان برداشته می شوند ، بیماران احساس می کنند که شکاف بین دندان ها افزایش یافته است.

جرم گیری دندان

آیا تمیز کردن دندان ها می تواند به مینای دندان آسیب برساند؟

تمیز کردن دندان ها به مینای دندان آسیب نمی رساند!با تمیز کردن ، پلاک و باکتری های جمع شده با گذشت زمان بر روی دندان ها و زیر لثه ها با خیال راحت از بین می روند.اگر دندان ها مرتب تمیز نشوند ، التهاب ایجاد می شود و این می تواند منجر به بیماری لثه شود.مسواک زدن در خانه یک روش عالی برای از بین بردن باکتری ها از دندان است ، اما مسواک زدن نمی تواند مانند یک تمیز کردن حرفه ای دندان های ما را تمیز کند.

اگر دندانها در خانه یا توسط افراد غیرحرفه ای به طور نامناسب تمیز شود ، ممکن است مینای دندان آسیب ببیند.مینای دندان بسیار بادوام است ، اما اگر افراد از دندان قروچه رنج ببرند ، یا هنگام مسواک زدن در خانه از مسواک زدن شدید استفاده کنند ، مینا می تواند از بین برود.غذاها یا نوشیدنی های اسیدی همچنین می توانند باعث فرسایش مینای دندان شوند.

سلامت دهان و دندان بسیار مهم است و توصیه می شود افراد نظافت منظم دندان ها را انجام دهند تا دندان ها ظاهر و احساس خوبی داشته باشند.تمیز کردن منظم دندان ها یک روش عالی برای جلوگیری از مشکلات آینده است.اگرچه جرم گیری بیش از حد ممکن است خوب نباشد ، اما انجام آن به طور منظم می تواند شما را از بیماری لثه آزاد کند.

نتیجه

جرم گیری برای سالم نگه داشتن لثه مهم است ، اما بیش از آنچه لازم است به جرم گیری نیاز نداریم.جرم گیری با دقت انجام شده توسط متخصصان آموزش دیده به دندان های شما آسیب نمی رساند.با این حال ، ما نباید فقط برای از بین بردن تارتار به دندانپزشکان اعتماد کنیم ، ما باید بهداشت دهان و دندان را مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن برای تمیز نگه داشتن لثه انجام دهیم.

نظر خود را بنویسید

avatar