چند مزیت برتر استفاده از لیمو برای مو

چند مزیت برتر استفاده از لیمو برای مو

لیمو می تواند یک راه حل سریع برای همه مشکلات مو باشد – ریزش مو ، شوره سر ، پوست سر چرب!هرگونه مشکل مو را نام ببرید ، آب لیمو برای رفع آن به شما کمک می کند.در اینجا با برخی از مزایای اصلی آب لیمو برای موهایتان آشنا شوید.

شما از لیمو برای بسیاری از موارد مانند غذا خوردن یا غلبه بر مشکلات سلامتی مانند سوء هاضمه ، یبوست ، مشکلات دندانی ، درمان درد معده ، تب ، چاقی و غیره استفاده می کنید.اما آیا می دانید علاوه بر همه این فواید ، استفاده از لیمو بر روی مو ، باعث رشد مو ، سفید نشدن مو ، رفع مشکل شوره سر و غیره می شود.از لیمو همچنین میتوان برای درمان لک و جوش صورت استفاده کرد.

رشد مو را تقویت می کند

همانطور که همه شما میدانید ، لیمو سرشار از ویتامین C است که به تولید کلاژن کمک می کند و رشد مو را تقویت می کند.همچنین فولیکول های مو را تحریک می کند و می تواند به کنترل ریزش مو کمک کند.

راه حل:۲ قاشق غذاخوری آب لیمو را با ۱ قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا مخلوط کنید.این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه با شامپوی ملایم بشویید.

از لیمو در بسیاری از محصولات مو برای مقابله با مشکلات رایج مربوط به مو مانند شوره سر و ریزش مو استفاده می شود.اما اگر به جای این محصولات ، از خود لیمو بطور طبیعی استفاده کنید ، برای موهای شما بسیار مفیدتر است.

فواید و مضرات آبلیمو برای موی سر

کنترل شوره سر

اگر به دلیل شوره سر از پوشیدن لباس مشکی می ترسید ، پس از آن با لیمو از شوره سر خداحافظی کنید.لیمو ، پوست خشک سر را مرطوب کرده و به شما کمک می کند تا مشکل شوره سر برطرف شود.برای این منظور ۲ قاشق غذاخوری آب لیمو رقیق شده با آب سرد را در سراسر پوست سر خود بمالید ، بگذارید ۳۰ دقیقه بماند و بشویید.آنگاه نتایج را خواهید دید!

مالیدن آبلیمو به مو باعث براق شدن مو می شود

اگر هر روز موهای خود را بی روح می بینید ، لیمو می تواند به شما کمک کند.لیمو سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است که اجازه نمی دهد پوست چرب شود.همچنین اگر موهای شما خشک و فر است ، نمی توانید راه حل بهتری از لیمو بدست آورید.لیمو حاوی لیمونن است که موهای خشک و فر را از بین می برد.

ترشح روغن را کنترل می کند

پوست سر چرب نشانه این است که غدد شما بیش از حد مورد نیاز سبوم تولید می کنند.سبوم یک ماده روغنی است که به طور طبیعی توسط بدن ما تولید می شود تا از پوست و پوست سر در برابر از دست دادن رطوبت محافظت کند.با این حال ، تولید بیش از حد منجر به پوست سر چرب می شود.آبلیمو در حفظ تعادل PH پوست سر مفید است ، که به نوبه خود تولید بیش از حد سبوم در پوست سر را کنترل می کند.

لیمو برای مو

چگونه لیمو را روی مو بزنیم؟

همراه با فواید ، استفاده از لیمو بر روی مو معایبی نیز دارد.اگر از لیمو بیشتر از حد روی مو استفاده می کنید ، می توانید عوارض آن را نیز مشاهده کنید.به خاطر داشته باشید که از لیمو به طور مکرر روی پوست سر خود استفاده نکنید.

در حالی که لیمو فواید زیادی برای مو دارد ، توصیه نمی شود که آن را مستقیماً روی مو بمالید ، زیرا خاصیت سفید کنندگی دارد و در صورت استفاده بیش از حد مجاز ، ممکن است منجر به خارش پوست سر شود.بنابراین هر زمان که خواستید ، آب لیمو را با آب یا سایر مواد مخلوط کنید.

  • برای رشد مو: آب لیمو + ژل آلوئه ورا
  • برای از بین بردن شوره سر: آب لیمو + روغن نارگیل + عسل
  • برای کنترل تولید روغن روی پوست سر: آب لیمو + سرکه سیب

نظر خود را بنویسید

avatar