قرنیز چوبی بهتر است یا قرنیز پی وی سی

قرنیز چوبی بهتر است یا قرنیز پی وی سی

دلایل مختلفی وجود دارد که مردم قرنیزهای پی وی سی را به جای قرنیزهای چوبی انتخاب می کنند یا بالعکس.این ممکن است به دلیل تفاوت در قیمت ها ، دوام ، سازگاری با محیط زیست و بقیه باشد.

در حالی که چوب یک ماده سنتی برای تخته های قرنیز است ، اما ممکن است شما علاقه داشته باشید از قرنیز پی وی سی ، به جای چوب استفاده کنید.از آنجا که این دو ماده یعنی چوب و پلاستیک ، کیفیت متفاوتی دارند ، دشوار است بگوییم که کدام یک از مواد از دیگری بهتر است.هنگام مقایسه تزئینات PVC و تزئینات چوبی ، به تفاوت های زیادی که بین این دو وجود دارد پی خواهید برد. تولیدکننده قرنیز در این مقاله به برخی از تفاوت ها اشاره می کند.

هزینه

همانطور که همه شما میدانید ، چوب هنگامی که در معرض رطوبت قرار می گیرد ، آسیب می بیند ، بنابراین نگهداری از قرنیزهای چوبی مشکل است.هنگامی که قرنیزهای چوبی در معرض رطوبت قرار بگیرند ، خراب شده و باید تعویض شوند.به این ترتیب ، شما ترجیح می دهید یک قرنیز پی وی سی داشته باشید که سالها دوام داشته باشد تا یک قرنیز چوبی که نیاز به تعویض منظم دارد.

بهترین قرنیز

حساسیت در برابر آب و رطوبت

به گفته تولیدکننده قرنیز در اصفهان ، برخلاف قرنیزهای چوبی که تمایل به جذب رطوبت دارند ، قرنیزهای pvc ، با قرار گرفتن در معرض رطوبت ، خراب یا پوسیده نمی شوند.در قرنیزهای چوبی ، رطوبت باعث خمیدگی و تاب خوردگی چوب می شود که باعث سست شدن اتصالات آن می شود.

مقاومت در برابر حمله حشرات

چوب منبع غذایی مورچه ها ، موریانه ها و سایر حشرات است.بنابراین حشرات می توانند به راحتی به قرنیز چوبی آسیب برسانند و خواستار توجه فوری و تعویض آن می شوند.این سطح متخلخل همچنین ورود حشرات به خانه شما را آسان می کند.از طرف دیگر قرنیز PVC هیچ شرایط مناسبی برای زنده ماندن حشرات ندارد.

سازگاری با محیط زیست

قرنیزهای پی وی سی سازگار با محیط زیست هستند و جنگل زدایی را تشویق نمی کنند.می توانید مواد PVC را پس از استفاده بازیافت کرده و از آن برای اهداف دیگر استفاده کنید.این به کاهش آلودگی کمک می کند.برای ساخت قرنیز چوبی ، باید درختان را در این روند قطع کنید ، بنابراین ، تخریب محیط زیست را تقویت می کنید.

مقاومت در برابر آتش

قرنیز pvc مقاوم در برابر آتش است

قرنیزها ، تنها لوازم جانبی در خانه شما نیستند که ممکن است نوع پلاستیک آنها بهتر باشد.بسیاری از مواد پلاستیکی با کیفیت بالا وجود دارد که می تواند در برنامه طراحی خانه ی شما گنجانده شود ، از جمله کفپوش پلاستیک ، دیوارپوش پی وی سی ، میزهای پیشخوان و موارد دیگر.پی وی سی از احتراق پشتیبانی نمی کند ، اما در مورد قرنیزهای چوبی اینگونه نیست.چوب در نهایت می تواند منجر به گسترش آتش شود.

ظاهر

قرنیز پی وی سی به گونه ای طراحی شده است که شباهت زیادی به قرنیز چوبی معمولی دارد.ممکن است ظاهری “پلاستیکی” داشته باشد ، اما می توان آن را رنگ آمیزی کرد و یک رنگ باعث می شود که آن شباهت بیشتری به قرنیز چوبی معمولی داشته باشد.

انعطاف پذیری

قرنیزهای پلاستیکی انعطاف پذیر تر هستند. دیوارها تقریباً کمی منحنی هستند ، اما ممکن است این آنقدر ظریف باشد که هرگز متوجه نشوید.در مورد دیواری که فقط کمی منحنی باشد ، این دو محصول برابر هستند.با این حال ، اگر قرنیز را روی دیواری که تاب خورده است یا در اطراف دیواری که منحنی شدید برای اهداف تزئینی دارد ، نصب می کنید ، قرنیز پلاستیکی گزینه برتر است ، زیرا به راحتی خم می شود ، بدون اینکه مانند چوب خرد شود.

نظر خود را بنویسید

avatar