سیستم های کرتین وال

سیستم های کرتین وال

نما شیشه ای اصفهان یا نما لامل اصفهان به عنوان کرتین وال نازک، معمولا با قاب آلومینیومی، حاوی شیشه، پانل های فلزی تعریف می شود. اسکلت به سازه ساختمان متصل است و بارهای کف یا سقف ساختمان را تحمل نمی کند. بار نیروی باد و نیروی جاذبه ، معمولاً به زمین منتقل می شود پس فشاری به ساختمان وارد نمیشود. سیستم‌های کرتین وال با قاب آلومینیومی به دهه ۱۹۳۰ برمی‌گردد و پس از جنگ جهانی دوم، زمانی که عرضه آلومینیوم برای مصارف غیر نظامی در دسترس قرار گرفت.
سیستم های کرتین وال از سیستم های کاتالوگ استاندارد سازنده تا کرتین والهای سفارشی تخصصی را شامل می شود. با افزایش مساحت کرتین وال، کرتین وال های سفارشی با سیستم های استاندارد رقابتی می شوند. این بخش شامل نظراتی در مورد سیستم های استاندارد و سفارشی است. توصیه می شود برای پروژه هایی که این سیستم ها را در بر می گیرند، مشاورانی با تخصص در طراحی کرتین وال پرده سفارشی استخدام شوند.

شرح

کرتین وال ها را می توان بر اساس روش ساخت و نصب به دسته های کلی زیر طبقه بندی کرد: سیستم های لامل و سیستم های واحد شناخته می شوند. در سیستم استیک، قاب کرتین وال (مولیون ها) و پانل های شیشه ای یا مات به صورت تکه تکه نصب و به هم متصل می شوند. در سیستم یونیتیزه، کرتین وال از واحدهای بزرگ تشکیل شده است که در کارخانه مونتاژ و لعاب می شوند، به محل حمل می شوند و بر روی ساختمان نصب می شوند. مولیون های عمودی و افقی ماژول ها با ماژول های مجاور جفت می شوند. ماژول ها معمولاً یک طبقه و عرض یک ماژول ساخته می شوند، اما ممکن است چندین ماژول را در خود جای دهند. واحدهای معمولی پنج تا شش فوت عرض دارند.

هر دو سیستم یکپارچه و لامل ساخته شده به صورت سیستم های لعاب داخلی یا خارجی طراحی شده اند. سیستم های لعاب داخلی و خارجی دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. سیستم های لعاب داخلی امکان نصب شیشه یا پانل مات را در دهانه های کرتین وال  از داخل ساختمان فراهم می کند.

نفوذ هوا در سیستم های لعاب داخلی یک نگرانی است. سیستم‌های لعاب داخلی معمولاً برای کاربردهایی با موانع داخلی محدود مشخص می‌شوند تا امکان دسترسی کافی به فضای داخلی کرتین وال  را فراهم کنند. برای ساخت و سازهای کم ارتفاع با دسترسی آسان به ساختمان، معمولاً لعاب بیرونی مشخص می شود. برای ساخت و سازهای بلند، گاهی اوقات به دلیل دسترسی و تدارکات تعویض شیشه از مرحله نوسان، از لعاب داخلی استفاده می شود.
در سیستم های لعاب خارجی، پانل های شیشه ای و مات از نمای بیرونی کرتین وال نصب می شود. سیستم های لعاب خارجی برای تعمیر یا تعویض نیاز به دسترسی به مرحله نوسان یا داربست به قسمت بیرونی کرتین وال دارند. برخی از سیستم های کرتین وال را می توان از داخل یا خارج لعاب داد.

شیشه های لامل عمدتاً شیشه ای عایق است و ممکن است یک یا هر دو لایت لمینیت داشته باشد.
شیشه لامل می تواند شیشه ای یکپارچه، چند لایه یا عایق باشد. شیشه لامل را می‌توان با استفاده از مات‌کننده‌ها (فیلم/رنگ یا فریت سرامیکی) که روی سطحی که در معرض دید قرار نگرفته ، مات کرد.

پانل های فلزی می توانند اشکال مختلفی داشته باشند از جمله صفحه آلومینیومی، فولاد ضد زنگ یا سایر فلزات غیر خورنده، پانل های کامپوزیتی نازک متشکل از دو ورقه آلومینیومی نازک که یک لایه پلاستیکی نازک را در برمیگیرد.
انواع سیستم

سیستم های ضد باران با آب بندی، مدیریت آب و یکسان سازی فشار، سه سیستم موجود هستند. به طور معمول، سیستم‌های صفحه نمایش باران با فشار یکسان، بالاترین سطوح مقاومت را در برابر نفوذ هوا و آب ارائه می‌کنند و سیستم‌های مدیریت آب در رتبه بعدی قابل اطمینان‌ترین هستند.

سیستم‌های صفحه باران برابر فشار با مسدود کردن تمام نیروهایی که می‌توانند آب را از یک مانع عبور دهند، عمل می‌کنند. در ارتباط با سیستم های کرتین وال پرده، سیستم های صفحه نمایش باران پلی اتیلن وجه داخلی شیشه و نمای داخلی جیب لعاب و واشر متصل کننده یا آب بند مرطوب را به عنوان یک مانع هوادار طراحی می کنند. نمای بیرونی شیشه، مواد لعاب بیرونی و نمای بیرونی قاب آلومینیومی به عنوان یک صفحه باران عمل می کنند و آب را دور می ریزند. بین صفحه باران بیرونی و مانع هوای داخلی یک محفظه یکسان سازی فشار در جیب لعاب تشکیل شده است که با حذف (یکسان سازی) اختلاف فشار در سراسر صفحه باران که تمایل دارد آب را به داخل سیستم فشار دهد، نفوذ آب را کاهش می دهد. مقادیر جزئی آبی که ممکن است به سیستم نفوذ کند به طور بی ضرری به بیرون ریخته می شود.

سیستم های مدیریت آب در نگاه اول مشابه به نظر می رسند، شامل تخلیه و درپوش لعاب می شوند، اگر از کیفیت مناسب برخوردار نباشند ، مانع هوا یا اب برای هر واحد شیشه نیست، و بنابراین مقدار بیشتری آب وارد سیستم میشود.

نظر خود را بنویسید

avatar