راه‌های ارسال فایل‌های حجم بالا به صورت رایگان

راه‌های ارسال فایل‌های حجم بالا به صورت رایگان

امروزه با وجود اینترنت‌های سرعت بالا ارسال فایل‌ها با برنامه هایی که روز به روز تعدادشان بیشتر میشود افزایش یافته اما ایمیل یکی‌ از قدیمی‌‌ترین و پر کاربرد‌ترین برنامه برای ارسال فایل و نامه است. سرویس‌های زیادی همانند گوگل،یاهو،و … از ایمیل پشتیبانی میکنند و می‌توان گفت ایمیل هر شخص همانند امضا آن‌ شخص مهّم است.

پیش تر ارسال فایل‌های بالاتر از ۲۰ مگابایت در ایمیل فراهم نبود و کاربران مجبور بودند فایل‌های خود را در سایت‌های دیگر آپلود کنند و لینک دانلود آن‌ را برای شخص ایمیل کنند ولی‌ امروزه شما میتوانید از سرویس هایی همچون Dropbox و… فایل را بدون آپلود کردن بفرستید، یعنی‌ این برنامه‌ها به صورتی‌ عمل میکنند که بعد از اینکه شما دکمهٔ ارسال فایل را زدید فایل اول در آنجا آپلود میشود و بعد ارسال میشود اما نیازی به ۲ مرحله‌ای بودن نیست و تنها با فشردن دکمهٔ ارسال فایل،برای شخص یا شرکت مورد نظر ارسال میشود.

این برنامه‌ها به فضاهای مجازی معروف هستن،این روزها کمتر کسی‌ از سی دی یا دی وی دی استفاده می‌کند و نسل این گونه فضاها در حال انقراض است از طرفی امکان از دست رفتن فایل‌ها بر روی این وسیله‌ها مثل سی‌ دی و همچنین هارد‌های خارجی‌ بسیار بالا است. به همین جهت اکثر افراد به فضا‌های مجازی روی آوردند که میتواند فایل خود در اینترنت ذخیره کنند و هر زمان که احتیاج به فایل داشتن با استفاده از اینترنت به حساب کاربری خود متصل شوند و به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشند.

قبل از اینکه این برنامه‌ها و کاربرد آنها و همچنین مقدار حجمی که با هر کدام میتوانید بفرستید را معرفی کنیم می‌خواهیم به نکته‌ای اشاره کنیم. بهتر است قبل از ارسال فایل‌های حجیم آن‌‌ها به حالت فشرده یا به اصطلاح ZIP در آورید. با این کار شما نه تنها حجم فایل خود را به مقدار کمی‌ پایین میاورید بلکه باعث میشود از خراب شدن فایل هنگام ارسال جلوگیری شود،همچنین امنیت فایل ارسالی‌ بالا میرود. برای این کار برنامه های زیادی از جمله iZip,WINRAR,WINZIP,ZIPRAR و… وجود دارد  که کار کردن با آنها بسیار ساده است به گونه‌ای که شما بعد از نصب برنامهٔ فشرده سازی بر روی فایلی که می‌خواهید فشرده کنید راست کلیک می‌کنید و گزینهٔ compress this file را میزنید و فایل جدیدی برای شما ذخیره میشود که فشرده شدهٔ فایل مورد نظر است.

می‌پردازیم به معرفی‌ ۴ برنامهٔ محبوب در زمینهٔ ارسال فایل که با کلیک بر روی تصویر هر برنامه به سایت آن‌ برنامه منتقل میشوید و میتوانید برای گوشی های هوشمند خود یا کامپیوتر آن‌ را دانلود کنید.


Dropbox
برنامه‌ای که علاوه بر ویندوز برای اندروید و آیفون نیز موجود است و میتوانید تا ۲گیگ به صورت رایگان در آن‌ ذخیره کنید و با استفاده از ایمیل نیز اطلاعاتتان را با دیگران به اشتراک بگذارید.
dropbox-thumb-box-p-720x720


Google Drive
با گوگل درایو، در صورت داشتن جیمیل میتوانید تنها با یک کلیک عکس‌ها ،ویدیو‌ها و فایل‌های خود را تا ۱۵ گیگ در آن‌ به صورت رایگان آپلود کنید.
همچنین با پرداخت ۲$ در ماه میتوانید تا سقف ۱۰۰ گیگا بایت در آن‌ ذخیره کنید و با پرداخت ۱۰$ در ماه تا ۱۰۰۰ گیگا بایت ذخیره سازی کنید.
drive-thumb-2-720x720


Mediafire
سرویس قدیمی‌ که تا سال ۲۰۱۴ می‌توانستید ۲۰۰ مگا بایت آپلود کنید اما در آن‌ سال این مقدار به ۱۰ گیگابایت افزایش یافت اما امروزه با پرداخت ۴$ در ماه میتوانید تا سقف ۱۰۰۰ گیگابایت آپلود کرد.
mediafire-thumb-p-720x720


WeTransfer
این برنامه به شما اجازه میدهد تا سقف ۲۰ گیگا بایت به صورت رایگان و حتی بدون ثبت نام کردن آپلود کنید .
we-transer-icon-720x720


نظر خود را بنویسید

avatar