مقایسه آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷؛ مشخصات اولیه

مقایسه آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷؛ مشخصات اولیه

این خبر رسما تایید شد که سامسونگ از گلکسی نوت ۷ در دوم آگوست (۱۲ مرداد ماه) پرده برداری می کند. از طرفی طبق سنت اپل منتظر رونمایی از آیفون جدید اپل در ۲۲ شهریور ماه نیز هستیم. طبق معمول قبل از معرفی هر گوشی هوشمند جدید، شایعات و عکس های آن به بیرون درز کرده است. آیفون ۷ اپل و گلکسی نوت ۷ سامسونگ هم ازین قاعده مستثنا نیستند.

هرچند که هیچ کدام از شایعات اخیر پیرامون دو گوشی مورد بحث ما، توسط شرکت های سازنده شان تایید نشده اند، اما به نظر شایعات بسیار نزدیک به واقعیت هستند. امروز در دیجی شو قصد مقایسه اولیه این دو گوشی را داریم، با ما همراه باشید.

 

iphone--- note-7-specs-h1

مقایسه طراحی آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷

“اگر مشکلی در طراحی قبلی نبود، دست به طراحی جدید نزنید” این قانونی است که اکثر کمپانی های موفق به آن عمل می کنند. در واقع تغییر در طراحی محصولات محبوب باعث نارضایتی کاربران می شود. همین قانون دلیلی است که سامسونگ طراحی گلکسی نوت ۷ را تغییر نداده است.

انتظار داشتیم اپل طبق سنتش که هر دوسال آیفونش را دوباره طراحی می کند، امسال شاهد آیفونی با طراحی جدید باشیم، اما اپل هم طبق عکس های پخش شده، تغییرات زیادی را در آیفون جدیدش نداشته و شبیه به آیفون ۶اس می باشد. مشهودترین تغییراتی که در آیفون ۷ مشاهده می شود، باز طراحی نوار آنتن، بزرگتر شدن لنز دوربین و حذف جک هدفون است. از طرفی شایعات اخیر گفته اند که نام آیفون جدید اپل احتمالا آیفون ۷ نخواهد بود و شاید آیفون ۶SE نام بگیرد.

مقایسه عملکرد آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷

با اینکه در دو گوشی شاهد تغییر عمده ای در طراحی نبودیم، اما درون هر دو گوشی تغییرات زیادی را داشته اند. گلکسی نوت ۷ با پردازنده اسنپدراگون ۸۲۱ بسیار قدرتمند خواهد بود. در طرف دیگر آیفون ۷ با پردازنده A10 جوابگوی تمام کارهای سنگین با گوشی می تواند باشد.

پیش بینی های اخیر و اخبار لو رفته از این دو گوشی بیانگر مشخصات زیر برای این دو گوشی هستند:

آیفون و نوت

 

مقایسه رابط کاربری آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷

رابط کاربری هر دو گوشی به خوبی نسل های پیش خود هستند، با این تفاوت که با تغییراتی رابط کاربری شان را بهبود داده اند. طبق گزارشات در گلکسی نوت ۷ آیکون ها ساده تر و بخش نوتیفیکیشن ها باز طراحی شده است.

اپل، آیفون جدیدش را با سیستم عامل تکمیل شده iOS 10 عرضه خواهد کرد که به گفته کارشناسان یکی از بی نقصترین iOS های اپل است. با اینکه آیکون ها و ظاهر رابط کاربری در iOS 10 تغییر چندانی نکرده اما عملکرد این سیستم عامل بسیار بهبود یافته است. در iOS 10 برای اولین بار در تاریخ آیفون شما دیگر با لمس صفحه نمایش از چپ به راست، گوشی را باز نمی کنید(لازم است تا برای باز کردن گوشی دکمه هوم را بفشارید). همچنین در لاک اسکرین ویجت هایی برای دسترسی راحت تر به اپلیکیشن ها تعبیه شده است(برای دسترسی به ویجت ها باید صفحه نمایش را از چپ به راست بکشید). برای دسترسی به دوربین هم باید صفحه نمایش را از راست به چپ بکشید.

رابط کاربری

مقایسه دوربین آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷

بعد از گذشت مدتها و رقابت بر سر مگاپیکسل دوربین ها، بالاخره کاربران متوجه شدند که مگاپیکسل بیشتر لزوما به معنای دوربین و کیفیت عکس بهتر نیست. اخبار پیرامون این دو گوشی بیان کرده اند که دوربین هردوی گوشی ها فوق العاده است. انتظار می رود هر دو گوشی، دوربینی ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشند. اخیرا شایعاتی در مورد آیفون ۷ پلاس گفته شده که بیانگر دوربین دوگانه برای این گوشی است.

 

مقایسه باتری آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷

در این مورد هم اخباری نیز منتشر شده که در مورد گلکسی نوت ۷ پیش بینی شده باتری ۳۶۰۰ تا ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی داشته باشد و در آیفون ۷ هم به لطف حذف جک هدفون کمی بهبود در باتری را شاهد خواهیم بود.

هر دوی گوشی ها باتری خوبی خواهند داشت و آیفون ۷ و گلکسی نوت ۷ هر دو یک روز کامل را جوابگوی کاربران هستند، حتی کاربرانی که استفاده سنگینی از گوشی شان دارند.

جنبه دیگر در مورد باتری زمان شارژ شدن آنها است. با اینکه درمورد آیفون ۷ هنوز امیدوار به شارژ سریع هستیم، اما شایعاتی از قابلیت شارژ سریع درآیفون ۷ نشنیده ایم و به نظر در این رقابت، اپل عقب مانده است. در مورد آیفون های کنونی شارژ کامل گوشی بیش از ۲ ساعت به طول می انجامد. اما سامسونگ گلکسی ۷ در ۱ ساعت و ۵۰ دقیقه شارژ کامل می شود. همچنین با امکان شارژ سریع در گلکسی نوت ۷ این زمان نیز کاهش میابد.

 

مقایسه امکانات جدید آیفون ۷ با گلکسی نوت ۷

وقتی صحبت از تکنولوژی جدید در مورد این دو گوشی می شود باید اول از سامسونگ گلکسی نوت ۷ بگوییم. گلکسی نوت ۷ اولین گوشی اندرویدی خواهد بود که اسکنر عنبیه چشم دارد. فقط کافیست به دوربین جلوی این گوشی نگاه کنید تا گوشی شما آنلاک شود. البته این تکنولوژی محدودیت هایی هم دارد. مثلا از همه فواصل به خوبی عمل نمی کند و با عینک هم سازگار نیست. به گفته خیلی از صاحب نظران هم حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی بسیار سریع تر، راحت تر و کاربردی تر می باشد. همچنین گلکسی نوت ۷ اولین گوشی سامسونگ با درگاه USB-C خواهد بود.

در طرف دیگر طبق اخبار و شایعات، آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶اس امکانات جدیدی را اضافه نکرده است.

 

تاریخ عرضه و قیمت آیفون ۷ و گلکسی نوت ۷

امسال سامسونگ زودتر از اپل از پرچمدار جدیدش رونمایی می کند. گلکسی نوت ۷ در مراسمی واقع در نیویورک در تاریخ ۱۲ مرداد رونمایی می شود، درحالی که اپل احتمالا طبق سنت همیشگی اش در ۲۲ شهریور ماه از آیفون جدیدش پرده برمیدارد.

در مورد قیمت ها باید بگوییم احتمالا قیمت سامسونگ گلکسی نوت ۷ از ۸۰۰$ شروع خواهد شد. همچنین آیفون ۷ از ۶۵۰$ و آیفون ۷ پلاس از ۷۵۰$ قیمت خواهد داشت.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar