برای اولین بار اتصال به اینترنت از طریق موبایل نسبت به کامپیوتر جلو زد!

برای اولین بار اتصال به اینترنت از طریق موبایل نسبت به کامپیوتر جلو زد!

به تازگی در یک گزارش رسمی بیان شد که مردم برای اتصال به اینترنت بیشتر از موبایلشان نسبت استفاده می کنند و کمتر تمایل به استفاده از رایانه های رومیزی سنتی دارند. از زمانی که تعداد گوشی های هوشمند افزایش یافت، روند استفاده از آنها برای اتصال به اینترنت نیز رشد وسیعی داشته تا این که آبان ماه سال جاری یکی از سایتهای آمار گیری در حوزه وب اعلام کرد که بیشتر مردم برای اتصال به اینترنت از موبایلشان استفاده می کنند.

این آمار بر اساس بررسی ۱۵ میلیارد صغحه که مربوط به بیش از ۲٫۵ میلیون وبسایت می باشد اعلام شده است و شواهد حاکی از آن است که کاربران برای اتصال به اینترنت بیشتر تمایل به استفاده به موبایل هایشان دارند تا استفاده از کامپیوترهای رومیزی سنتی.

تنها در عرض ۷سال توازن بین این دو بهم ریخت، از جایی که تقربیا هیچکس از موبایل برای اتصال به اینترنت استفاده نمی کرد تا به امروز که ۵۱٫۳ % ترافیک اینترنت مربوط به تلفن های همراه می شود (گوشی ها و تبلت ها) در حالی که تنها ۴۸٫۷ % ترافیک را رایانه های رومیزی سنتی استفاده می کنند.

این موضوع جالب است که سلطه تلفن های همراه در بازارهای نوظهور رو به افزایش است، جایی که مردم برای اتصال به اینترنت از رایانه های رومیزی یا دو وسیله موبایل یا تبلت استفاده می کنند. در بازارهای توسعه یافته مانند آمریکا هنوز بیشتر مردم بیشتر از رایانه های شخصی استفاده می کنند، ۵۲% کاربران برای اتصال به اینترنت از رایانه های شخصی استفاده کرده و ۴۸% برای انجام این کار از تلفن همراهشان استفاده می کنند. با این حال، این آمار در حال تغییر است و شانس توسعه این بازار بسیار بالاست.

آدوهان کولن مدیر عامل شرکت StatCounter می گوید:

این زنگ خطری است برای کسب و کارهای کوچک و اینکه وبسایت هایشان را به سمتی ببرند که سازگار با موبایل باشد و در حال حاضر خیلی از سایت با تلفن همراه سازگار نیست. سازگاری وبسایت ها با موبایل ها فقط به خاطر رشد استفاده از موبایل ها برای اتصال به اینترنت نیست بلکه سایت هایی که سازگاری با موبایل ها دارند در جست و جوهای گوگل رتبه بالاتری نسبت به دیگر سایت ها دارند.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar