ریخته گری طلا

ریخته گری طلا

هنگام خرید جواهرات ، اکثر مردم به نحوه ساخت آنها فکر نمی کنند.بنابراین ، آنها در نظر نخواهند گرفت که چگونه نحوه تولید قطعه طلا می تواند بر کیفیت یا ارزش آن تأثیر بگذارد.دو روش متداول تولید در طلا و جواهرات ، ریخته گری دقیق و ساخت دست است که هر دو مزایا و معایب خود را دارند.برای اینکه بدانید چه چیزی برای شما و طرح شما مناسب است ، ادامه مطلب را بخوانید و برای خرید موم ریخته گری دقیق با ما تماس بگیرید.

ریخته گری

شاید در مورد ریخته گری طلا و جواهرات چیزی شنیده باشید.ریخته گری طلا بخشی از مراحل ایجاد جواهرات است.ریخته گری طلا و جواهر نوعی هنر است که از هزاران سال پیش وجود داشته است.

از زمانی که انسان توانایی ذوب فلزات را پیدا کرد ، صنعتگران ، طلای مذاب را در حفره هایی به شکل سنگ ، گچ ، ماسه و استخوان ماهی برش می ریزند.

ریخته گری طلا و جواهر

ریخته گری فرایندی است که در آن یک قالب ساخته می شود و سپس فلز مذاب در قالب ریخته می شود.قالب توسط جواهرساز یا به صورت تراشکاری یا چاپ سه بعدی به شکل ریخته شده ساخته می شود.

یک مدل تراش شده معمولاً از موم ساخته می شود و آن را درون قالبی قرار می دهیم که اغلب از گچ ساخته می شود.قالب برای ذوب شدن موم گرم می شود و در داخل قالب گچی فضایی به شکل و فرم مدل باقی می ماند.سپس قالب با فلز مذاب پر می شود تا یک جواهر سفارشی ایجاد شود.بطور کلی این یک فرآیند نسبتاً سریع است.

ریخته گری می تواند به عنوان یک تکنیک تولید انبوه مورد استفاده قرار گیرد ، زیرا اگر یک نسخه از مدل تهیه کنید ، به شما امکان می دهد بی نهایت نسخه یک شکل تهیه کنید.این کار می تواند از طریق چاپ سه بعدی یک مدل مومی از یک طرح تولید شده توسط رایانه انجام شود.

فواید

  • اغلب می توانید یک مدل سه بعدی از قطعه ای را که در موم ساخته اید ، مشاهده کنید ، برخلاف زمانی که یک قطعه کاملاً دست ساز است.
  • ریخته گری ، ارزان تر از تولید قطعه با دست است.
  • قطعه ای که در نهایت با آن روبرو خواهید شد ، دقیقاً همان طرحی است که شما به عنوان مدل دیده اید و یا تصویری که از آن ارائه شده است.درحالی که با ساخت قطعه با دست ، هر بار قطعه مشابهی را تولید می کند.
  • طراحی یک طرح پیچیده اغلب آسان تر و سریعتر و در نتیجه کم هزینه تر است.

مشکلات ریخته گری طلا

مشکلات ریخته گری طلا

خطر کمی تخلخل در داخل ریخته گری وجود دارد – این بدان معناست که ممکن است سوراخ های هوای کوچکی در داخل فلز وجود داشته باشد.تکنیک های ریخته گری در طی سال های اخیر بسیار پیشرفت کرده اند ، بنابراین این مسئله نباید مسئله ساز باشد ، اما باید به عنوان یک خطر بالقوه از آن آگاهی داشت.

جواهرات دست ساز

  • جواهرات دست ساز ذاتاً قوی تر هستند.کار کردن با فلز با استفاده از دست ، باعث سخت شدن آن می شود و محصول نهایی قوی تری ایجاد می کند.
  • شما به راحتی می توانید ترکیبی از فلزات را در یک طرح داشته باشید ، زیرا این ترکیب با دست کنار هم قرار می گیرد.
  • ایجاد تغییرات کوچک در یک طرح در حال تولید ، آسان تر از یک قطعه ریخته گری است.

معایب ساخت طلا با دست

  • جواهرات دست ساز به دلیل فرآیندهای پیچیده تر ، هزینه بیشتری دارند.
  • قبل از ساخت قطعه ، یک مدل سه بعدی از طرح خود را مشاهده نخواهید کرد ، بنابراین برای پیش بینی قطعه نهایی باید به طرح ها و توضیحات طراح خود اعتماد کنید.

نظر خود را بنویسید

avatar