مزایا و مضرات سقف کاذب چیست

مزایا و مضرات سقف کاذب چیست

یک سقف کاذب که به عنوان سقف معلق یا سقف شبکه نیز شناخته می شود ، این روزها به نمادی از مدرنیته و در عین حال پختگی تبدیل شده است.

به طور کلی سف کاذب یکی از موضوعات بسیار جذاب در معماری می باشد با استفاده از سقف کاذب  و طراحی منحصر به فرد آن می توان تغییر چشمگیری به ظاهر و دکوراسیون خانه داد .

مزایا و مضرات سقف کاذب چیست

برای دیدن اجرای سقف کاذب کناف اصفهان به وب سایت ما مراجعه نمایید .

این روزها مردم به خوبی از اهمیت سقف کاذب در طراحی داخلی یک خانه آگاه هستند . با این حال ، مانند سایر انواع سقف ها ، سقف کاذب سهم خاص خود را از مزایا و مضرات دارد. در زیر چند مورد از آنها ذکر شده است:

مزایای سقف کاذب

  1. نصب سقف کاذب با کمک ابزارهای درست آن بسیار آسان است. اگرچه ، می توانید خودتان آن را نصب کنید ، توصیه می شود که این کار را به یک پیمانکار حرفه ای بسپارید.
  2. سقف کاذب می تواند تاسیسات ، لوله ها و سیم های برقی را پنهان می کند و به سقف جلوه ای شسته و رفته و تمیز می دهد.
  3. در صورت نیاز داشتن به تعمیر این کار آسان است که پانل های یک سقف کاذب را دوباره بهم بچسبانید.
  4. یک سقف کاذب نقش مهمی در آکوستیک و جذب صدا دارد. این گونه که طوری طراحی شده است که باعث کاهش نویز می شود و فضا را ساکت می کند پس می توان گفت که سقف کاذب میتواند مانند عایق صوتی عمل کند.
  5.  نصب سقف کاذب بسیار اقتصادی تر از آن است که کل سقف را در صورت خرابی و یا آسیب نوسازی کنید.
  6. یک سقف کاذب می تواند در مصرف انرژی بسیار اثربخش باشد زیرا در کاهش گرما در طول تابستان و سرما در طول زمستان کمک می کند پس میتواند مانند یک عایق حرارتی نیز عمل کند.
  7. یکی از مهمترین قابلیتهای سقف کاذب ایجاد نورپردازی در آن می باشد که با این کار یک فضای دکوراتیو و دلنسین رابرای ما به ارمغان می آورد. گاهی اوقات از سقف کاذب برای یک نقطه از منزل مثلا بالای میز ناهار خوری استفاده می کنیم و باعث می شود میز ناهار خوری در خانه مرکز توجه شود و بیشتر به چشم بیاید که این کار یک ایده بسیار جالب می باشد.

مزایا و مضرات سقف کاذب چیست

جهت کسب اطلاع از قیمت اجرای کناف در اصفهان با ما تماس بگیرید.

معایب سقف کاذب

  1. یکی از مهمترین معایب سقف کاذب این است که می تواند ارتفاع اتاق را چند اینچ کاهش دهد زیرا در برروی سقف موجود آویزان است.
  2.  به تعمیر و نگهداری مکرر نیاز دارد و عمر طولانی ندارد. حتی در مواردی سقوط سقف کاذب امکان پذیر است و سقف بعد از استفاده مکرر برای چند سال کیفیت رنگ خود را از دست می دهد و احتیاج به رنگ کردن مجدد دارد.
  3. سقف کاذب به اندازه سقفهای سنتی محکم نیست ، به خصوص در مورد بلایای طبیعی مانند زلزله ممکن است ناپایدار باشد. خطر دیگر سقوط وسایل نصب شده برروی سقف می باشد.

یکی از بارزترین معایب سقف کاذب قطر آن است که امکان دارد از ۵ تا ۸ اینچ باشد تا بتواند نورپردازی و یا وسایل دیگر را زیر خود پنهان کند.

نظر خود را بنویسید

avatar