ریخته گری یا فورج کدام بهتر است

ریخته گری یا فورج کدام بهتر است

ریخته گری یا فورج کدام بهتر است ؟

برای روشن شدن موضوع، شرکت موم سپاهان که به خرید موم ریخته گری و فروش موم ریخته گری دقیق و… می پردازد  این مقاله بسیار جالب را ایجاد کرده و در مورد مشخصات اصلی فولاد و همچنین جنبه های مربوط به اندازه ها و وزن های مختلف صحبت می کند. فولاد ماده ای است که برای بهبود کیفیت فرایند کاهش ضخامت را طی می کند. روند نورد فولاد اساساً شامل پرس با استفاده از دو یا چند سیلندر بزرگ فلزی است. فولادهای چند لایه دارای محدودیت خاصی در ترکیب شیمیایی هستند ، زیرا برای تولید آنها مواد زیادی لازم است. به راحتی می توان این مواد ورقه ای را در بازار یافت ، اعم از میلگرد و غیره ، با ضخامت های مختلف.

ریخته گری یا فورج

فولاد فورج شده از طرف دیگر ، فولادی است که از طریق شمش های فولادی که تحت حرارت قرار می گیرند و همچنین عملکرد نیروهای مکانیکی زیادی بدست می آید تا بالاخره فلز شکل درخواستی را بدست آورد که تمایل به تولید محدود دارند. سرانجام فولاد ریخته گری شده که همان فولادی است که به حالت مایع ایجاد می شود و سپس در قالب هایی ریخته می شود تا پس از کاهش دما ، فولاد شکل قالب را بدست آورددر کارخانه های ریخته گری انعطاف پذیری زیادی در تنوع ترکیبات شیمیایی بدست آمده وجود دارد. اگرچه یک واحد ریخته گری نمی تواند تمام آلیاژهای طراحی شده قبلی را تولید کند ، اما همیشه می توان یک ترکیب واحد برای پاسخگویی به یک نیاز خاص در میان تعداد زیادی ریخته گری موجود با هزینه کمتری نسبت به سایر اشکال ساخت به دست آورد.

ریخته گری یا فورج

فرآیندهایی که دمای آنها از ذوب بالاتر باشد ریخته گری یا جوشکاری نامیده می شوند. فرآیندهایی که دارای کشش بالا هستند ، ماشینکاری نامیده می شوند.  فرآیندهایی که در تنش گسیختگی هستند ، از ناحیه الاستیک و پلاستیک عبور می کنند ، ترکیب نامیده می شوند و دارای ۸۰٪ سهم از فرآیندهای تولید هستند ،   در مورد فولاد ، دمای آن به ۱۲۵۰ درجه سانتیگراد در دمای ذوب ، هنوز در حالت جامد می ماند.  فورج از دمای تبلور مجدد استفاده می کند که تقریباً نیمی از دمای ذوب است. در این فرایند ، سخت شدن اتفاق می افتد و تغییر شکل را دشوار می کند و اغلب نیاز به استفاده از بازپخت میانی است.

فورج ها به اشکال پیچیده ای از ریخته گری با مقاومت مکانیکی بیشتر می رسند.  تغییر شکل ها در اکستروژن سرما باید تقریباً ۲۵٪ کاهش در هر مرحله را به دنبال داشته باشند و تغییر شکل کلی آن باید زیر ۷۵٪ باشد ، در غیر این صورت باید تحت عمل جوشکاری قرار گیرد.  فورج ها دارای شکل های هندسه هستند:  وقتی نسبت طول / قطر کمتر از یک باشد ، آنها را فلنج ، دیسک ، چرخ دنده می نامند و وقتی نسبت طول / قطر خیلی بیشتر از یک یا بیشتر از سه باشد ، آنها را پیچ می نامند. نحوه انتخاب بهترین فرآیند: ریخته گری،  با ریختن آن در قالب ، فلز را در حالت ذوب دریافت می کند و در پایان با انجماد به پایان می رسد.

نظر خود را بنویسید

avatar