رانندگی در روز بارانی

رانندگی در روز بارانی

احتمالاً اکثر رانندگان قبلاً با چالشی روبرو شده اند یا حتی در رانندگی در زیر باران دچار مشکل شده اند.  به هر حال ، این شرایطی است که می تواند خطرات پنهان بسیاری را به همراه داشته باشد و توجه حداکثر کسانی که پشت فرمان هستند را طلب می کند.  روزهای بارانی اغلب شرایط سخت تری را برای رانندگی فراهم می کنند و خطر تصادف را افزایش می دهند. به همین دلیل ، مراقبت ویژه و توجه بیشتر ضروری و لازم است. گروه تولیدی بست کار عرضه کننده قاب کیلومتر ۴۰۵،  قاب کیلومتر سمند  و.. شما را با نکات رانندگی در روز بارانی آشنا می کند.

نکات رانندگی در روز بارانی

برف پاک کن شیشه جلوی ماشین

پس از شروع باران ، اولین اقدام روشن کردن شیشه پاک کن است. نکته ای که باید توجه کرد برای تنظیم سرعت برف پاک کن با توجه به شدت باران است. این تجهیزات برای بهبود دید بسیار ضروری است ، بنابراین مهم است که همیشه وضعیت لاستیک ها بررسی شود. برف پاک کن جلو اتومبیل با لاستیک فرسوده می تواند دید را مختل کرده و خطر تصادف را افزایش دهد.

فاصله خود را حفظ کنید

حالت اصلی دیگر حفظ فاصله است. اگر حتی در روزهای آفتابی فاصله از وسیله نقلیه پیش رو مهم است ، در روزهای بارانی یا طوفانی بسیار ضروری است ، زیرا جاده لغزنده است.  اگر باران بسیار شدید است و راننده دید خوبی ندارد ، توصیه می شود در مکانی امن متوقف شوید و منتظر قطع شدن باران باشید.

هوای مه آلود

در روزهای بارانی ، با بسته شدن پنجره ها ، تمایل به وجود آمدن مه جلو شیشه ماشین و بدتر شدن دید راننده وجود دارد.  هر کسی که خودرو اش تهویه مطبوع داشته باشد باید دکمه مه شکن را فعال کند ، تهویه را حداکثر به سمت شیشه جلو تنظیم کرده و عبور هوای خارجی را فعال کند. هوای گرم همچنین برای دفع هوا عمل می کند.

نور پایین اتومبیل

روشن نگه داشتن چراغ جلو باعث بهبود دید وسایل نقلیه می شود ، به خصوص اگر مه وجود داشته باشد.  همچنین به یاد داشته باشید که هرگز هنگام حرکت ماشین از فلاشر استفاده نکنید، زیرا راننده عقب فکر می کند وسیله نقلیه شما ثابت است.

آکوالپلانینگ زمانی اتفاق می افتد که لاستیک خودرو به دلیل تماس لاستیک با آسفالت تعادل را از دست داده و باعث لغزش وسیله نقلیه میشود.  برخی از عوامل موافق این پدیده ، میزان آب در جاده ، سرعت خودرو و وضعیت لاستیک ها است. به همین دلیل ، بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق این است که همیشه با لاستیک در شرایط مناسب رانندگی کنید و سرعت ماشین را در روزهای که باران شدید می بارد کاهش دهید.

موتور سیکلت

برای موتورسواران ، خطرات هنگام رانندگی در هنگام باران حتی بیشتر است ، زیرا دید کم است ، که مانع را برای جلوگیری از هر گونه خطر در جاده ، مانند برخورد اشیا ، دشوار می کند.  ایده آل این است که از مواجهه با باران اجتناب کنید و در مکانی امن منتظر بمانید تا باران قطع شود. اگر این امکان وجود ندارد ، استفاده از کلاه ایمنی با روکش یا عینک مناسب  ، کت محافظ و همچنین دستکش و مجهز بودن موتور سوار ضروری است.

نظر خود را بنویسید

avatar