هزینه راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره یو پی وی سی چقدر است

هزینه راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره یو پی وی سی چقدر است

امروز هزینه حامل‌های انرژی روز به روز در حال گران شدن هستند. استفاده از راه‌های زیادی نظیر راه اندازی خط تولید پانل پی وی سی یا کارگاه‌های تولید درب و پنجره upvc تا حد زیادی از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. این امر به یک مسئله بسیار مهم و حیاتی تبدیل شده است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دولتمردان عصر امروزی جلوگیری از اتلاف انرژی می‌باشد. با در نظر گرفتن این مسئله و با توجه به اینکه بخش عظیمی از انرژی در هر ساختمان از طریق درب و پنجره‌ها هدر می‌رود،‌ باید به فکر تولید درب و پنجره هایی عایق بود. پنجره‌ها علاوه بر این که گرما و سرما را به خوبی کنترل می‌کنند، برای خلاصی از آلودگی‌های صوتی و محیطی گزینه مطلوبی می‌باشند.

پنجره یو پی وی سی چیست

به درب و پنجره های دوجداره‌ای که از ماده upvc ساخته شده باشند را درب و پنجره یو پی وی سی می‌گویند. این درب و پنجره‌ها از سایر درب‌های آهنی و آلومینیومی مقاومت بالاتری دارند. به دلیل همین مقاومت از مکان و محیط مورد نظر شما به خوبی محافظت به عمل می‌آورند. به طور کلی استفاده از این درب و پنجره علاوه بر صرفه‌جویی در انرژی همانند برق و گاز، از نفوذ حشرات، موریانه‌ها از بین درزها به داخل ساختمان هم جلوگیری به عمل می‌آورند. برای ساخت این در و پنجره‌ها نیاز به کارگاهی برای تولید است که همانند خط تولید نوار آبیاری قطره‌ای بتوان حجم زیادی را در مکانی به تولید رساند.

موارد مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره یو پی وی سی

قبل از اینکه بخواهیم در مورد هزینه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولیدی سخن بگوییم، بهتر است به موارد و عواملی که برای افتتاح کارگاه نیاز است توجه خاصی داشته باشیم.

مکان مورد نیاز

در وهله اول برای راه‌اندازی یک کارگاه به مکانی که حداقل ۱۰۰ متر باشد نیاز است. زیرا ابعاد دستگاه‌ها و پروفیل‌های یو پی وی سی نیاز به فضایی دارند که به راحتی جابجا گردند. اگر قرار است در کنار تولید درب و پنجره‌های upvc به تولید پانل‌های پی وی سی هم بپردازید، بهتر است فضای بیشتری را هم برای خطوط تولید پانل‌های پی وی سی در نظر بگیرید.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره یو پی وی سی

انرژی برق متناسب

دیگر نیاز کارگاه‌های تولیدی که از اساسی‌ترین نیاز آنها به حساب می‌آید، برق می‌باشد. برای استفاده باید حتماً برق سه فاز را مدنظر خود قرار دهید. زیرا برق سه فاز از کیفیت مطلوب و راندمان بالایی برخوردار می‌باشد.

لوله کشی پنوماتیک

در خطوط تولید درب و پنجره های دوجداره و upvc همانند خطوط تولید نوار آبیاری قطره‌ای از دستگاه‌های استفاده می‌شود که نیاز به انرژی باد برای عملکرد خوب دستگاه دارند. به همین دلیل باید لوله کشی‌های مناسب و اصولی انجام گیرد.

تامین نیروی انسانی

بعد از تهیه مکان و دستگاه‌های مورد نیاز باید به فکر نیروی انسانی ماهر و کاربلد بود به عنوان نمونه در کارگاه‌های کوچک به سه نفر کارگر و یک سرپرست نیاز می‌باشد. در حالی که در کارگاه‌های بزرگ به ۴ نفر کارگر و یک سرپرست نیاز می‌باشد. پس نیروی انسانی یکی از مهم‌ترین مواردی است که در راه اندازی کارگاه باید به آن توجه شود.

مواد اولیه

در تولید درب و پنجره های upvc اصولاً از پروفیل و یراق آلات استفاده می‌شود. این مواد اولیه همانند مواد اولیه‌ای که در خط تولید پانل‌های پی وی سی به کار برده می‌شود. از کشورهای مختلفی تامین می‌گردد. یعنی هم پروفیل‌های ساخت ترکیه و هم پروفیل‌های ساخت ایران قابل استفاده می‌باشند، ‌اما با یک برآورد می‌توانید هر کدام را که از نظر هزینه مناسب‌تر بود، انتخاب نمایید. امروزه کارخانه‌های داخلی هم به تولید یراق آلات بسیار زیادی با قیمت‌های متفاوت می‎‌پردازند.

هزینه راه اندازی کارگاه تولید درب و پنجره یو پی وی سی

خرید دستگاه‌های تولید

قاعدتاً در تولید هر ابزار و یا قطعه باید دستگاه‌هایی باشد که به ساخت آنها بپردازند. دستگاه‌های تولید لوله پی وی سی هم از این قاعده مستثنی نیستند. در خرید این ماشین آلات باید حتماً به حجم سرمایه‌گذاری، فضای کارگاه یا کارخانه هم دقت کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید از ماشین آلاتی که به صورت ست کامل هستند و قیمت کمتری هم دارند بهره ببرید، که قیمت های آنها از ۱۵ میلیون تا ۱۰۰ میلیون متغیر می‌باشند. اصولاً در تولید درب و پنجره‌های upvc به شش تکه از دستگاه‌ها نیاز است، که هر کدام در انواع مارک‌ها در بازار عرضه می‌کردند.

هزینه مورد نیاز جهت راه اندازی کارگاه یا خط تولید یو پی وی سی

اگر شما هم همانند دیگر افراد قصد راه اندازی خطوط تولید نوار آبیاری قطره‌ای یا خط تولید درب و پنجره یو پی وی سی را دارید با این سوال که هزینه راه اندازی چقدرمی‌شود، مواجه شده‌اید. برای پاسخگویی به سوال نمی‌توان مبلغ دقیقی را تعیین کرد. زیرا با نوسان و تورم قیمتی که در پیش داریم، تعیین رقم دقیق کاری بس اشتباه است. اما با بررسی موارد مورد نیاز در بالا قطعا می‌توانید با یک حساب سرانگشتی به یک رقمی حدودی دست پیدا کنید. شاید بیشترین هزینه جهت تامین مکان و فضا خرید دستگاه صرف گردد.

نظر خود را بنویسید

avatar