مقایسه:Apple iphone 6s در مقابل Sony Xperia X

مقایسه:Apple iphone 6s در مقابل Sony Xperia X

معرفی:

سونی مجموعه ای جدید از گوشی های هوشمندش را اوایل سال جاری میلادی معرفی کرد و هدفش را پیروی از مسیر موفق گوشی های سری Z اش قرار داد. Xperia X با مشخصاتی عالی کاربران بسیاری را به خود جذب کرده است و قیمتش به مشخصات فوق العاده اش می ارزد.

از طرفی iphone 6s اپل پس از ۱۰ ماه هنوز جزو بهترین پرچمداران بازار گوشی های هوشمند است و طرفداران بسیاری دارد. گوشی خوشدست، با قدرت بالا و سیستم عامل روان لذت داشتن یک گوشی هوشمند بی نقص را به کاربر منتقل می کند.

بی شک هر دو گوشی فوق العاده هستند، امروز  هم قصد داریم تا دو گوشی را از جهات مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم. با دیجی شو همراه باشید.

Sony-Xperia-X-vs-Apple-iPhone-6s-021


 

طراحی:

طراحی هر دو گوشی زیبا و دلنشین است، سونی با حاشیه کم لبه های چپ و راست گوشی نظر شما را به خودش جلب می کند و پوشش صفحه نمایش ۲٫۵D که انحنای کمی در لبه های صفحه نمایش داده است، حس خوبی را به کاربر منتقل می کند. قاب پشتی این گوشی هم از جنس پلاستیک است و متاسفانه جای اثر انگشت را به خود جذب می کند و به مرور زمان با گرفتن چربی باعث لیز شدن دستگاه می شود.

آیفون ۶اس از نظر ظاهری همانند آیفون ۶ می باشد، بدنه زیبا تمام آلمینیومی با مقاومت بالا، لبه های تراش خورده و منحنی که حس یک کالای لوکس را به کاربر منتقل می کند. تنها مشکل که همگی در زمان معرفی این گوشی به آن اشاره کردند بیرون زدگی دوربین پشت بود، حتی حاضر بودیم آیفون ۶اس ضخیم تر بود اما پشت گوشی یکدست می بود.

Sony-Xperia-X-vs-Apple-iPhone-6s-002


 

صفحه نمایش:

سونی Xperia X با صفحه نمایش ۵ اینچی و رزولوشن HD نمایشگری رضایت بخش را دارد. روشنایی صفحه نمایش نیز مناسب است و حتی زیر نور خورشید هم می توان به راحتی از این گوشی استفاده کرد. صفحه نمایش آیفون ۶ اس هم مانند نسل پیش خود ۴٫۷ اینچی است با رزولوشن ۱۳۳۴ و تراکم پیکسلی ۳۲۶٫ با اینکه تراکم پیکسلی این گوشی نسبت به پرچم داران اندرویدی روی کاغذ کمتر است اما این تفاوت با چشم محسوس نیست و از صفحه نمایش آیفون ۶اس نمی توان ایرادی گرفت. روشنایی این گوشی هم بسیار خوب است و زیر نور خورشید قابل استفاده است.

Sony-Xperia-X-vs-Apple-iPhone-6s-014


 

دوربین:

Untitled-1

ایکسپریا ایکس دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی دارد. با توجه به قیمت بالای این گوشی و سابقه درخشان دوربین های سونی انتظار کیفیت تصویر بهتری از این گوشی داشتیم. دوربین این گوشی فوکوس خودکار دارد تا بتواند از سوژه های در حال حرکت به خوبی عکسبرداری و فیلم برداری کند. دوربین ایکسپریا ایکس در زیر نور و روشنایی بسیار عالی عمل می کند اما در مکان های تاریک کمی دچار مشکل می شود. این گوشی همچنین قابلیت فیلمبرداری ۴K را هم دارد. اما اگر کیفیت فیلمبرداری برایتان خیلی مهم هست گوشی های دیگری را به شما پیشنهاد می کنیم.

طرف دیگر مقایسه یعنی آیفون ۶اس دوربین ۱۲ مگاپیکسلی دارد که نسبت به نسل پیشش پیشرفت خوبی داشته. تصاویر گرفته شده با این گوشی شارپ و با نویز کم هستند. دوربین جلوی این گوشی هم به ۵ مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده و تصاویر خیره کننده ای می گیرد. با آیفون ۶اس نیز می توانید فیلم های ۴K بگیرید. هرچند که فیلمبرداری ۴K حجم زیادی را اشغال می کند و تنها بر روی تلویزیون های ۴K تفاوتش محسوس است.

در مقایسه تصاویر گرفته شده توسط دو گوشی آیفون ۶اس عملکرد بهتری را نشان داد.

Sony-Xperia-X-vs-Apple-iPhone-6s-009

 

برای مقایسه تصویر گرفته شده توسط دو گوشی از لغزاننده زیر عکس استفاده کنید.

در مطلبی که چند روز پیش در دیجی شو منتشر کردیم میتوانید مقایسه کامل تری از دوربین این دو گوشی را مشاهده کنید.


 

باتری:

سونی ایکسپریا ایکس از باتری ۲۳۰۰ میلی آمپری بهره می برد و با توجه به پردازنده کم مصرف و صفحه نمایش اچ دی، باتری اش کافی و جوابگو است. با این گوشی می توانید ۹ ساعت مداوم وبگردی کنید.

اما طول عمر باتری آیفون مساله ای است که کاربران آیفون همیشه از آن گلگی دارند. هرچند آیفون ۶اس به لطف پردازنده بهینه تر طول عمر بیشتری را بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد. با آیفون ۶اس می توانید به طور مداوم ۸ ساعت وبگردی کنید یا ۸ ساعت و نیم به تماشای فیلم بنشینید.

Sony-Xperia-X-vs-Apple-iPhone-6s-004


 

سیستم عامل و نرم افزار:

سونی ایکسپریا ایکس با سیستم عامل اندروید، رابطه کاربری جذابی دارد که خیلی شبیه به اندروید خام می باشد. کاربران زیاد دل خوشی از رابط کاربری گوشی های سونی ندارند و کلا رابط کاربری گوشی های سونی چنگی به دل نمی زند اما این سری قضیه فرق می کند. ظاهر رابط کاربری در این گوشی زیبا و بسیار روان است.

آیفون ۶اس به لطف ios 9 باعث شده کار کردن با این گوشی لذت بخش باشد. در کل گوشی های آیفون با سیستم عامل بسته شان خیلی از اختیاران را از کاربران می گیرد و یکی از دلایل مخالفت طرفداران گوشی های اندرویدی با آیفون همین بسته بودن سیستم عامل است که آزادی عمل را از کاربر می گیرد. با این حال خیلی از افراد ios را به اندروید ترجیح می دهندو لذت و کار کردن با این سیستم عامل را لذت بخش می دانند چرا که عملکرد نرم افزاری آیفون ۶اس بی نقض و روان است و طراحی رابط کاربری به زیبایی انجام گرفته است.


 

دیگر قابلیت ها:

هر دو گوشی از سنسور اثر انگشت بهره می برند که عملکرد رضایت بخشی را دارند. آیفون ۶اس از فناوری ۳D تاچ نیز بهره می برد یعنی میزان فشاری که به صفحه گوشی وارد می کنید محاسبه می شود و نسبت به میزان فشار وارد شده گوشی عمل متفاوتی انجام می دهد.

جمع بندی: 

آیفون ۶اس قطعا یکی از بهترین گوشی های حال حاضر بازار است. گوشی خوش دست و لوکس، سخت افزار قوی، دوربین فوق العاده و سیستم عامل کاربر پسندش حتما شما را به خودش جذب می کند. کمتر کسی دیده شده که از خرید این شاهکار اپل ناراضی باشد. شدیدا پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید آیفون ۶اس را دارید حداقل نسخه ۶۴ گیگابایتی آن را خریداری کنید. اما ایکسپریا ایکس نقطه قوتش را می توان قیمت کمترش دانست و اگر انتظار خیلی زیادی از گوشی هوشمندتان ندارید سونی انتخاب خوبی برای شماست. در صورتی که دوربین بهتری میخواهید بین این دو گوشی حتما آیفون را به شما پیشنهاد می کنیم، اگر هم دوربین خوب با قیمت مناسب میخواهید بهتر است به سراغ پرچمداران اندرویدی مانند Galaxy S7 یا LG G5 بروید.

قیمت نسخه ۶۴ گیگ Sony Xperia X در حال حاضر حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان و قیمت نسخه ۶۴ گیگ iphone 6s حدود دو میلیون و هفتصد هزار تومان می باشد.

منبع: phonearena.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar