Apple به ادعای Spotify پاسخ داد!

Apple به ادعای Spotify پاسخ داد!

دیروز خبری منتشر کردیم مبنی بر اینکه سرویس موسیقی Spotify سیاست های اپل را ضد رقابتی خوانده و نمی گذارد این اپ آپدیت جدید خود را به کاربران عرضه کند.

وکیل قانونی اپل طی انتشار بیانیه ای، Spotify را به نقض قوانین متهم کرده و اعلام کرده که Spotify قصد دارد قوانین دلخواه خود را داشته باشد. “برای ما قبول درخواست  استثناء قائل شدن شما از قوانین سخت است. قوانینی که ما برای همه توسعه دهندگان وضع کردیم. همچنین تمام شایعات مبنی بر سرویس ها و قوانینمان را رد می کنیم.”

App Store، از طریق هر خرید درون اپی که کاربران انجام می دهند ۳۰% سهم دارد. طبق آپدیت Spotify، از این به بعد کاربران می توانستند بدون اینکه از طریق سرویس پرداخت Apple، یعنی ApplePay استفاده کنند اشتراک Premium بگیرند. یعنی Apple دیگر نمی توانست از Spotify پولی بدست آورد و همچنین Spotify دیگر سهم ۳۰% App Store را پرداخت نمی کرد. این در حالی است که Google Play این اجازه را به کاربران می دهد تا از روش های دیگر هم خریدهای درون اپی انجام دهند.

اخیرا اپل این مقدار سهم را برای برخی از اپ ها تغییر داده. یعنی اگر کاربری اشتراک ۱ ساله Spotify را بخرد، اپل به جای ۳۰%، ۱۵% سهم می گیرد.


 

نظر خود را بنویسید

avatar