شرکت Mozilla هم، Flash را در فایرفاکس بلوک خواهد کرد!

شرکت Mozilla هم، Flash را در فایرفاکس بلوک خواهد کرد!

فلش، این غول بزرگ وب در روزهای پایانی زندگی اش به سر می برد. اما چگونه این اتفاق افتاد…؟ اگر شما سالیان زیادی مشغول استفاده از اینترنت باشید، قطعا فلش را می شناسید. اکثرا افراد فلش را از خانواده Adobe به عنوان یک پلتفرم چند رسانه ای می شناسند اما ریشه فلش به سال ۱۹۹۲ بر می گردد که متعلق به شرکت FutureWaew بوده است.

فلش در سال های ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵ بسیار محبوب شد به طوری که در اکثر کامپیوترهای کاربران، نرم افزار فلش نصب بود. این رشد به دلیل سرمایه گذاری تهاجمی ماکرومدیا با اضافه کردن ویژگی هایی مثل MovieClips بود. در این بین پای فلش به فضای وب باز شد و به عنوان یک پلتفرم وبی شناخته شد، دقیقا همان ذهنیتی که اکثر ما از فلش داریم. (متن کامل در اینجا)


اما عمر فلش رو به اتمام است و مرورگر شرکت Mozilla به نام Firefox نیز از ماه آینده فلش را بلوک خواهد کرد.

موزیلا اعلام کرده که تمامی محتویات Flash را که برای بیننده ضروری نیستند را از ماه آگوست بلوک خواهد کرد. کمپانی موزیلا اعلام کرد که این کار باعث سرعت بخشیدن به حذف پلاگین قدیمی Flash می شود. و این، آغاز پایان Flash در فایرفاکس است. زمانی که به وبسایتی می روید که از پلاگین فلش استفاده می کند، پیامی برای شما ظاهر می شود که با یک کلیک می توانید به فلش اجازه اجرا شدن دهید. اگر هم این اجازه را صادر نکنید، محتویات فلش نمایش داده نمی شوند.

موزیلا می گوید این کار باعث می شود تا اختلال های ناشی از اجرای فلش در فایرفاکس تا ۱۰% بهبود یابد. همچنین امنیت کاربران، سرعت بارگذاری صفحات وب و عمر باتری، افزایش می یابند. با این بیانیه اطلاعاتی هم منتشر شد که نشان داد وقتی YouTube و Facebook به جای استفاده از Flash، از HTML5 استفاده کردند، اختلالات ناشی از Flash دیگر پدیدار نشدند.

موزیلا هم راه بسیاری از کمپانی های پیشرو در صنعت تکنولوژی، مثل مایکروسافت، گوگل و اپل را پیش گرفته. آنها نیز اعلام کردند که دیگر از Flash در مرورگرهای خود استفاده نخواهند کرد. اما Flash هنوز در بسیاری از گوشه و کنار اینترنت وجود دارد و هنوز تا حذف کامل آن زیاد فاصله داریم.


نظر خود را بنویسید

avatar