چرا شرکت مایکروسافت هیچوقت کنسول دستی خود را معرفی نکرد؟!

چرا شرکت مایکروسافت هیچوقت کنسول دستی خود را معرفی نکرد؟!

همه ما نام Xbox را شنیده ایم. حتی اگر میانه ای هم با صنعت گیم نداشته باشید، بازهم بعید است که نام Xbox را نشنیده باشید! اما نام Xboy را چطور؟ Xboy نام کنسول دستی مایکروسافت بود. یا بهتر است بگوییم قرار بود باشد. کنسول دستی که هیچوقت تولید نشد. در نسل گذشته یعنی نسل هفتم، هم سونی و هم نینتندو، کنسول های دستی خود را به بازار عرضه کردند اما مایکروسافت ترجیح داد تا در این زمینه وارد بازار رقابت نشود.

وبسایت خبری IGN، اخیرا مصاحبه ای با روبی بچ، مدیر ارشد سابق بخش Xbox داشته. روبی بچ در این مصاحبه اعلام کرده که مایکروسافت قطعا برنامه هایی برای ساخت و عرضه کنسول دستی خود، Xboy را داشت، اما در نهایت به علت عدم تمرکز و منابع کافی، مجبور شد تا پروژه را لغو کند! به جای تمرکز روی کنسول دستی، اعضای تیم مایکروسافت، روی پروژه Xbox360 کار کردند.

آقای بچ می گوید:

“این کنسول همیشه با عنوان “Xboy” خطاب نمی‌شده و شرکت قصد داشت که قسمت دستی اکوسیستم خود را راه اندازی کند اما در نهایت به دلیل کمبود‌ها چنین اتفاقی رخ نداد”

 

بنابراین ایده ساخت کنسول دستی مایکروسافت هرچقدر هم که جالب بود، در حد یک ایده باقی ماند. آقای بچ هم با اینکه از این ایده استقبال کرده بود، اما در نهایت گفت که مایکروسافت در آن زمان تصمیم درستی اتخاذ کرد و وارد بازار کنسول های دستی نشد. می توان گفت، تصمیم مایکروسافت درست بوده. دلیل آن هم این است که امروزه گوشی های موبایل به نوعی، به کنسول های دستی یا حتی قوی تر از آنها تبدیل شده اند و شاید اکثر مردم ترجیح دهند یا روی گوشی بازی کنند یا یک کنسول بخرند!


 

نظر خود را بنویسید

avatar