Verizon، شرکت Yahoo! را به مبلغ ۴/۸۳ میلیارد دلار می خرد!

Verizon، شرکت Yahoo! را به مبلغ ۴/۸۳ میلیارد دلار می خرد!

بالاخره این خبر رسمی شد! یاهو توسط Verizon خریداری خواهد شد! دو کمپانی این خبر را امروز منتشر کرده و تایید کردند که بر سر مبلغ ۴/۸۳ میلیارد دلار به توافق رسیده اند. خرید یاهو، شامل شاخه های این کمپانی هم می شود. YahooMail، تکنولوژی تبلیغات، بخش ورزشی، Yahoo Search و همچنین Flickr، جزو این قرارداد هستند. Verizon تبدیل به شرکتی شده که کمپانی های سابقا پیشرو در صنعت اینترنت را می خرد. سال گذشته هم Verizon، کمپانی AOL را به مبلغ ۴/۴ میلیارد دلار خریداری کرد.

Verizon قصد دارد با خریداری Yahoo!، آن را با AOL ادغام کند و به رتبه سوم وبسایت ها از نظر میزان ترافیک برسد. فیسبوک و گوگل پر ترافیک ترین سرویس های اینترنت هستند. کمپانی Yahoo! هم مدتی زیادی است که از شکوه گذشته خود فاصله گرفته و در رتبه هفتم این جدول قرار دارد. این خرید، شرکت Verizon را در موقعیت بسیار رقابتی قرار داده و آن را تبدیل به بزرگترین شرکت مخابراتی خواهد کرد.

Yahoo! برای همه ما خاطره انگیز است. این کمپانی در سال ۱۹۹۵ راه اندازی شد و آن زمان که کسی نمی دانست چگونه از اینترنت استفاده کند، مانند دستورالعملی شد برای افراد عادی. اما دیگر دوره Yahoo! هم مانند بسیاری از سرویس های دیگر تمام شده. افول Yahoo! از زمانی آغاز شد که سرویس هایی مانند Google و Facebook پا به عرصه تکنولوژی گذاشتند. زمانی که یاهو احساس کرد باید تکانی به خود دهد، مدیر ارشد آن زمان گوگل، خانم ماریسا میر را به خدمت گرفت. خانم میر سعی کرد تا تمام سرویس های یاهو را برای دوران گوشی های هوشمند بازسازی کند. ایشان همچنین سعی کرد تا یاهو را به اصلی ترین منبع رسانه تبدیل کند. اما تمام این تلاش ها با شکست مواجه شدند.

همانطور که گفتیم، با این خرید، Verizon تبدیل به بزرگترین شرکت مخابراتی می شود. به گفته یاهو، ماهیانه حدود ۱ میلیارد نفر از مجموع سرویس هایش بازدید می کنند. اما مهمترین امتیازی که Verizon از خرید یاهو بدست می آورد، تکنولوژی تبلیغات این کمپانی است که باعث می شود Verizon به تعداد کاربرانش اضافه کند. انتظار می رود این قرارداد در نیمه اول سال ۲۰۱۷ اجرایی شود تا دوران جدیدی در دنیای وب آغاز شود.


 

نظر خود را بنویسید

avatar