کاهش نرخ فریم بازی No Man’s Sky به ۱۳ فریم در ثانیه در برخی مواقع!

کاهش نرخ فریم بازی No Man’s Sky به ۱۳ فریم در ثانیه در برخی مواقع!

بازی No Man’s Sky چند روزی است که منتشر شده و نقدهای مثبت و منفی رو به رو شده. یکی از مشکلات این بازی، افت نرخ فریم است که گاهی به عدد ۱۳ می رسد. Digital Foundry هم پستی در این باره منتشر کرده و این موضوع را اطلاع داده اما در کل نقد مثبتی از این بازی کرده. سرعتی که برای این بازی در نظر گرفته شده بوده، نرخ فریم ۳۰ بوده. اما زمانی که موتور بازی تحت فشار قرار می گیرد، نرخ فریم به زیر این عدد می رسد. اما این افت سزعت همیشگی نیست و از مواقعی که این اتفاق روی می‌دهد می‌توان به زمانی که بر روی سطح یک سیاره جدید فرود، و سپس اقدام به پیاده روی بر روی سطح آن می‌کنید اشاره کرد. در این گزارش آمده است:

در مورد این بازی می‌توان گفت که دستگاه در تلاش است تا در زمان تولید مناظر و جزئیات جدید سرعت رندر خود را به ۳۳٫۳ در هر فریم برساند اما در برخی مواقع سرعت به زیر ۲۰ فریم در ثانیه کاهش می‌یابد.

 

به گزارش Digital Foundry، این افت فریم در مواقع دیگری هم اتفاق می افتد. یکی دیگر از این مواقع، رمانی است که اگر بازیکنان در یک جهت با سرعت کامل خود حرکت کنند، شاهد این کاهش فریم خواهیم بود، گرچه به نظر می‌رسد که راه حل‌هایی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد. در این گزارش آمده است:

مواقعی که شما با چرخش ۱۸۰ درجه کامل به عقب برگردید یا سرعت خود را کم کنید، ناگهان شاهد افزایش نرخ فریم خواهید بود. مشکلات مربوط به نرخ فریم زمانیکه شروع به حرکت مجدد کنید برطرف خواهند شد.

 

در ادامه درباره دلیل احتمالی این افت فریم هم توضیحاتی ارائه شد:

این کاهش‌ها مربوط به این هستند که هیچ زمانی برای بارگذاری وجود ندارد و رندرینگ بازی بصورت یکپارچه صورت می‌گیرد. این موضوع دیوانه کننده است اما به همان اندازه مسئله سنجیده‌ای است. بازگشت ۳۰ فریم در ثانیه ساده است و در کل، ارزش لذت بردن از دنیای بازی را دارد.

 


 

نظر خود را بنویسید

avatar