ساخت تَتو هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور گوشی همراه

ساخت تَتو هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور گوشی همراه

گروهی از دانشجویان دکترای دانشگاه MIT به همراه محققان مایکروسافت یک ابزار پوشیدنی جالب را ابداع کردند: تتو موقت که می تواند تبدیل به صفحه لمسی شود و گوشی هوشمند شما را کنترل کند یا از طریق NFC اطلاعات را به اشتراک بگذارد.

این تکنولوژی که توضیح کاملش در وبسایت MIT موجود می باشد و در ماه آینده به طور رسمی از آن رونمایی می شود DuoSkin نام دارد. محققان گفته اند که شما می توانید با نرم افزار های گرافیکی طرح دلخواهتان را برای این تتو طراحی کنید و مواد اولیه این تکنولوژی برای هر طرحی انعطاف پذیر و قابل پیاده سازی است.

در عکس های مشاهده شده از این تکنولوژی مشاهده شده که درون این تتو از چراغ های LED نیز استفاده شده است و امکان تغییر رنگ توسط کاربر نیز وجود دارد. این اولین باری نیست که محققان تکنولوژی عجیبی را ابداع می کنند. در سال ۲۰۱۰ نیز دانشجویی که با مایکروسافت همکاری می کرد تکنولوژی با نام Skinput را ابداع کرد که عملکردی شبیه به تتو هوشمند مذکور را داشت.

در حالی که دستگاه هایی که عملکرد تاچ اسکرین را روی پوست پیاده سازی می کنند بسیار گران هستند، گفته شده که این تتوی هوشمند مقرون به صرفه است و کار با آن بسیار راحت می باشد.

منبع: theverge.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar