سال ۲۰۱۷ نیمی از گوشی ها به سنسور اثر انگشت مجهز خواهند بود

سال ۲۰۱۷ نیمی از گوشی ها به سنسور اثر انگشت مجهز خواهند بود

به خاطر دارید روزهایی را که برای ایمن کردن گوشی تان از ترکیب چند دکمه استفاده می کردید؟ بعد ها پسورد ها آمدند و با پیشرفته تر شدن گوشی ها، اندروید الگوهای امنیتی(pattern) را به گوشی ها اضافه کرد.

اما امروزه امنیت گوشی های هوشمند یکی از مهمترین ویژگی های آن است، چرا که خیلی ها اکثر اطلاعات، عکس ها و فیلم هایشان را درون گوشی شان ذخیره می کنند. بیش از ۳ سال است که سنسور اثر انگشت به گوشی ها پایشان باز شده است. در حالی که تکنولوژی سنسور اثر انگشت روی موبایل سال ها پیش توسط موتورولا رونمایی شده بود، اما این آیفون اپل بود که با معرفی تاچ ای دی، این تکنولوژی را در مسیر اصلی خودش قرار داد. حالا دیگر پرچمداری نیست که این قابلیت را در خود نداشته باشد.

بر اساس گزارش DigiTimes در سال ۲۰۰۷ بیش از نیمی از گوشی ها به سنسور اثر انگشت مجهز خواهند بود. این آمار، خیلی ما راشگفت زده نمی کند، چرا که در سال ۲۰۱۶ این آمار ۴۰% و در سال ۲۰۱۵ این رقم ۲۰% پیش بینی شده بود.

اخیرا سامسونگ هم تلاش کرد تا با معرفی اسکنر عنبیه چشم در گوشی گلکسی نوت ۷ سعی بر تحولی در امنیت گوشی های هوشمند داشته باشد، اما با محدودیت هایی مانند سرعت پایین مواجه شد. با این حال برای پیشرفت این تکنولوژی هم مسیر طولانی در پیش است و لازمه آن زمان است.

منبع: ubergizmo.com


 

نظر خود را بنویسید

avatar