آیفون بعدی می تواند سارقین را حین ارتکا به جرم شناسایی کند!

آیفون بعدی می تواند سارقین را حین ارتکا به جرم شناسایی کند!

دزدیده شدن گوشی واقعا تجربه دردناکی است. مخصوصا زمانی که گوشی شما هوشمند هم باشد، و قیمت آن بسیار گران! حال شرکت اپل یک قابلیت جدید را به ثبت رسانده که کمک می کند تا سارقین را با کمک اثر انگشت و عکس هایشان حین ارتکا به جرم شناسایی کرده و بتواند در دستگیری آنها تاثیر گذار باشد. در ادامه مطلب همراه ما باشید!

همان طور که گفتیم، شرکت اپل قابلیت جدیدی را به ثبت رسانده که به دستگیری سارقین کمک می کند. این قابلیت مانند بسیاری از اپ های موجود برای اندروید کار می کند. مثلا زمانی که کسی سعی داشته باشد تا گوشی شما را Unlock کند و رمز اشتباهی را وارد می کند، این اپ توسط دوربین گوشی از شخص متخلف عکس می گیرد. به گزارش Appleinsider، این قابلیت قرار است از امکانات بیشتری برخوردار باشد. طبق ادعای این سایت، زمانی که گوشی احساس کند مورد حمله قرار گرفته و در اختیار شخصی متخلف است، به جز گرفتن عکس و اثر انگشت از شخص متخلف، محل جغرافیایی و زمان وقوع حادثه را هم ثبت می کند. گفته می شود که گوشی از میکروفون خود هم برای ضبط صدای آن لحظه استفاده خواهد کرد. همچنین از شتاب سنج گوشی هم استفاده خواهد کرد و به اضافه عکس، فیلم هم گرفته خواهد شد.

این قابلیت در تئوری بسیار جالب خواهد بود چرا که ارائه مدرک علیه سارق را بسیار ساده تر خواهد کرد. اما نگرانی هایی هم در مورد این قابلیت وجود دارد. یکی از این نگرانی ها این است که چگونه از این اطلاعات بدست آمده استفاده خواهد شد؟! ظاهرا راه حل ارائه شده این است که از یک پایگاه داده خارجی برای ثبت داده ها استفاده شود. همچنین این ویژگی می تواند تعیین کند که فرد سارق در زمان سرقت گوشی، قصد سرقت چه اطلاعاتی را داشته است. به هر حال این قابلیت هنوز در مرحله ثبت است اما اشتباهاتی که ممکن است حین استفاده از این قابلیت روی دهد، جای نگرانی دارد!


 

نظر خود را بنویسید

avatar