اپل بعد از جاسوسی دولت در آیفون ها، آپدیت جدیدی را منتشر کرد!

اپل بعد از جاسوسی دولت در آیفون ها، آپدیت جدیدی را منتشر کرد!

اپل باز هم یک شکاف امنیتی در سیستم عامل خود پیدا کرد که به هکرها این اجازه را می داد تا به راحتی با نصب یک Malware، به گوشی شما نفوذ کرده و اطلاعاتی شامل Mail، Call و … را بدزدند! در ادامه مطلب همراه ما باشید!

به گزارش Vice، این Malware که Pegasus نام دارد، ابتدا یک فعال حقوق بشر اماراتی به نام احمد منصور را هدف قرار داده بود. وی اعلام کرد که یک پیام نوشتاری دریافت کرده که شامل یک لینک هم بوده. احمد منصور که به پیام نوشتاری شک می کند، آن را برای یک دیده بان حقوق دیجیتال در شهر تورنتوی کانادا ارسال می کند. آنها هم به وجود چنین Malware پی برده و اعلام کردند که با کلیک بر روی چنین لینک آلوده ای، گوشی فرد در لحظه ای Jailbreak می شود و هکر به تمام اطلاعات گوشی دست پیدا خواهد کرد و حتی می تواند به مکالمات تلفنی هم گوش دهد. Pegasus

این دیده بان هم، با کمک یک شرکت امنیت اطلاعات، این Maleware را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند که این Malware توسط گروهی به نام NSO Group ساخته شده که وابسته به دولت است. اپل هم به سرعت یک بروزرسان منتشر کرده و به شما پیشنهاد می کند تا سریعا آیفون خود را آپدیت کنید تا چنین Malwareای گریبان گیر شما نشود.

نظر خود را بنویسید

avatar