تکنولوژی جدید به شما اجازه خواهد داد تا باتری دیوایس خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

تکنولوژی جدید به شما اجازه خواهد داد تا باتری دیوایس خود را با دیگران به اشتراک بگذارید!

تا به حال احساس کرده اید تمام روز نگران تمام شدن شارژ وسائل خود هستید؟ طبق آمار، یک فرد معمول در دنیای تکنولوژی، روزانه ۵ دستگاه خود را شارژ می کند. گوشی، لپ تاپ، ساعت هوشمند، دوربین و یک Fitness Tracker، جزو این دستگاه ها هستند. مسئله بدتر این است که گاهی که شما باتری گوشی خود را تمام شده می یابید، دوربین عکاسی شما با شارژ کامل کنارتان است. بدون آنکه بتوانید شارژ آن را به گوشی خود منتقل کنید.

امروزه مردم هر چیزی را می توانند با هم به اشتراک بگذارند. پس چرا شارژ را نتوان به اشتراک گذاشت؟ محققان دانشگاه ماساچوست آمریکا، در تلاش هستند تا راهکاری برای این مشکل پیدا کنند تا شما بتوانید شارژ باتری دستگاه خود را هم به اشتراک بگذارید. این سیستم باعث می شود تا گوشی های کوچک بتوانند از دستگاه های بزرگتر مانند لپ تاپ، شارژ بگیرند. نام این سیستم Bradio است که از عبارت Braid of radios گرفته شده است که می تواند تا ساعت ها شارژ باتری را افزایش دهد.

گروه سازنده می گوید که این سیستم تقریبا مانند Bluetooth عمل می کند. با این تفاوت که دستگاه گیرنده با مصرف انرژی از دستگاه فرستنده اطلاعات می گیرد و نه برعکس! پس این سیستم به نوعی بیشتر شبیه به چیپ های RFID است تا بلوتوث. این سیستم زمانی عمل می کند که شارژ باتری شما کمتر از ۲۰% باشد. اما سرگروه تیم می گوید که تیمش بیشتر به روی آینده متمرکز هستند تا زمان حال. این سیستم هنوز در مرحله آزمایشی است و تا ورود به دنیای تکنولوژی فاصله زیادی دارد. اما قطعا ایده جالبی برای کاربران حساس به باتری است.

منبع Techradar


 

نظر خود را بنویسید

avatar